Valoarea vânzărilor pe piaţa dulciurilor s-a situat anul trecut la circa 924,5 milioane lei (aproximativ 277 mil. euro), în avans cu 27,4% faţă de anul anterior, tabletele de ciocolată menţinându-se pe primul loc în preferinţele consumatorilor, potrivit firmei de cercetare de piaţă Nielsen.
În 2006, piaţa totală a dulciurilor, care include tablete, praline, batoane, drajeuri, toate din ciocolată, produse pe bază de zahăr (bomboane, dropsuri, drajeuri, jeleuri), napolitane învelite în ciocolată, cremă de ciocolată şi figurine de ciocolată, a atins valoarea de aproximativ 725,65 milioane de lei (circa 205,8 milioane de euro).
Ciocolata, în topul preferinţelor.
Şi anul trecut tabletele din ciocolată au rămas pe primul loc în topul preferinţelor consumatorilor români, cu vânzări de peste 392 milioane de lei, în creştere cu 10%. Pe locul următor s-au aflat pralinele, cifrate la 132,6 milioane de lei, cu 47,8% peste nivelul din anul precedent, conform datelor companiei Nielsen.
Pe segmentul tabletelor, lider a fost ciocolata cu lapte, cu o pondere de 83,4% în volum, în scădere totuşi cu 0,5 puncte procentuale. În ceea ce priveşte pralinele, cea mai mare cotă de piaţă, de 18,6% a fost înregistrată de pralinele asortate, în avans cu 2,8 puncte procentuale.
Următoarele două locuri în topul vânzărilor sunt deţinute de batoanele de ciocolată, cu un avans de 69,4% în valoare, apropiindu-se de 100 milioane de lei, şi de către napolitanele învelite în ciocolată care au atins nivelul de 87 milioane de lei, în creştere cu 17,9%.
Din rândul batoanelor, românii le-au ales preponderent pe cele cu gramaj mai mic de 100 de grame, care au avut o cotă de 95%, în creştere de 0,4 puncte procentuale. Aceeaşi tendinţă s-a remarcat şi în cazul napolitanelor.
Din punct de vedere valoric, vânzările napolitanelor învelite în ciocolată au devansat anul trecut figurinele de ciocolată, bomboanele şi dropsurile.
Astfel, piaţa totală a figurinelor de ciocolată a fost anul trecut de 57,2 milioane de lei, în avans cu 47,5% . Pe de altă parte, românii au cheltuit anul trecut mai puţini bani pe bomboane, aproximativ 41,6 milioane de lei, în scădere cu 3,2%.
În schimb, vânzările de dropsuri au totalizat 35,2 milioane de lei, această categorie având cea mai mare creştere valorică din totalul pieţei de dulciuri, de 118,3%.
Bomboanele de mentă.
Creşteri ale vânzărilor au fost consemnate şi pe segmentele de cremă din ciocolată şi jeleuri, în condiţiile în care pe ultimele locuri în preferinţele românilor s-au aflat drajeurile.
Din punct de vedere al volumului, în categoria figurinelor din ciocolată, dulciurile sezoniere, cum sunt cele de Paşte şi Crăciun, au condus în top, cu o pondere de 46%, în coborâre însă cu peste şapte puncte procentuale.
În rândul bomboanelor şi dropsurilor, cele mentolate au rămas preferatele consumatorilor, cu cote de piaţă de 19,7%, respectiv 21,8%.
Cele mai gustate jeleuri au rămas cele asortate, care au ajuns la o cotă de piaţă volumică de 35,92%, în scădere cu 8,26 puncte procentuale faţă de anul anterior
În general, cea mai mare parte a vânzărilor de dulciuri s-a realizat anul trecut în magazinele alimentare, acestea fiind urmate de hiper şi supermarketuri.
Raportat pe tipuri de produse, din punct de vedere al volumului, bomboanele au deţinut cea mai mare pondere a vânzărilor în magazinele alimentare, în timp ce crema de ciocolată a avut cel mai ridicat procent pe categoria de hipermarketuri şi supermarketuri.