Bancpost a blocat unele carduri de salarii de tip Millenium, după ce a observat o creştere a numărului de tranzacţii suspecte în perioada sărbătorilor de Paşte.
"Deoarece în perioada sărbătorilor de Paşte s-a observat o creştere a numărului de tranzacţii suspecte cu carduri de salarii tip Millenium, Bancpost a oprit de la tranzacţiile cu numerar la ATM cardurile asupra cărora au existat suspiciuni de fraudă, măsura aplicându-se doar cardurilor de tip Millenium. Pentru evitarea în viitor a unor situaţii similare şi creşterea gradului de protecţie, toate cardurile blocate sunt în curs de a fi re-emise, clienţii urmând a fi anunţaţi când vor reintra în posesia lor", se arată într-un comunicat al instituţiei de credit.
Persoanele care au cardul blocat pot efectua operaţiuni fără comision la POS-urile comercianţilor şi pot ridica sume din cont pe baza actelor de identitate la casieriile Bancpost începând de azi, când programul unităţilor băncii va fi normal.
Clienţii Bancpost, ţinta unui atac de tip phishing.
Mai mulţi clienţi ai Bancpost au fost, marţi, ţinta unui atac de tip phishing, primind un e-mail prin care li se solicita să dezvăluie codul PIN şi numărul cardului, precum şi data expirării acestuia.
"Bancpost vine în întâmpinarea nevoilor tale, oferindu-ţi o gamă vastă de produse şi servicii", se arată în mesajul primit.
Adresa site-ului de accesare, unde este afişată sigla Bancpost, este http://207.173.3.114/Bancpost//index.htm.
Slab conceput, atacul este asemănător cu o încercare de la mijlocul lunii aprilie, când clienţii Băncii Transilvania au primit mesaje prin care erau anunţaţi despre existenţa unui nou serviciu. Atacatorii au înlocuit doar sigla băncii şi o parte din text, însă au păstrat titulatura pagini şi link-uri către pagina oficială a Băncii Transilvania.
În a doua jumătate a anului trecut, 5% din acest tip de atacuri au fost iniţiate din România, care ocupă primul loc în Europa şi al treilea la nivel mondial, după SUA şi China, potrivit producătorului american de soluţii de securitate Symantec.
Băncile nu solicită niciodată informaţii cum ar fi parola, numărul cardului, codul PIN şi sfătuiesc clienţii să nu dezvăluie astfel de date.
( 2 mai 2008, 14:34:16
De cand Bogza si grecii dirguiesc banca clientii numai de astea au parte.