Volkswagen rămâne unul dintre puţinii constructori non-premium care încă îşi permit luxul de a etala ca vârf de lance o limuzină în clasa mare. Phaeton a fost o chestiune de imagine și orgoliu, dar şi una care ţine să reflecte statutul de cel mai mare fabricant de automobile din Europa. Modelul poate fi considerat o experiență amară prin prisma cererii scăzute la nivel global, în contextul în care Mercedes S-Klasse sau BMW Seria 7 înregistrează lunar comenzi de 30-35 de ori mai mari decât VW Phaeton.
Din fericire versiunea restilizată, căreia i s-au adus multiple îmbunătățiri, a reușit să redreseze onorabil situația comenzilor.
Chiar dacă mulți l-au considerat un model mort, oficialii Volkswagen spun că limuzina va avea o noua generație Phaeton și ar putea debuta în 2015. Chiar dacă nu și-au propus să revoluționeze segmentul mare, inginerii Volkswagen vor putea oferi unul din cele mai avansate automobile din punct de vedere tehnologic.
Cele mai importante schimbări vor fi aduse la partea de direcție și suspensie, capitole des criticate la actuala generație. Volkswagen vrea ca Phaeton să nu fie doar un simplu automobil de ținută ci și o limuzină care nu abuzează de resursele de combustibil.
Partea de propulsie va include motoare V6 pe benzină, iar pentru versiunea cu ampatament mărit să fie echipată cu o unitate V10. Gama de motoare va include și versiuni cu patru cilindri cu eficiență ridicată ce se vor regăsi și pe Audi A8.
Folosirea intensivă a aluminiului la fabricația caroseriei și șasiului va permite scăderea masei și implicit îmbunătățirea manevrabilității. Consumul va putea fi redus prin utilizarea sistemului start/stop, din dotarea limuzinei nelipsind frânele regenerative.
Spre diferență de actualul model disponibil doar ca sedan, viitorul Phaeton ar putea avea trei variante distincte printre care un model coupe cu patru uși în stilul lui A7 Sportback și o versiune de familie Variant.