Opel crede că viitorul aparține mașinilor alimentate pe hidrogen. Spre diferență de alți producători care mizează pe lansarea de automobile hibride și electrice, ca alternative perfecte la versiunile cu motoare termice, marca germană și compania General Motors care o patronează și-au menținut investițiile în domeniul cercetării și dezvotării propulsiei pe bază de celule de combustibil.
În prezent, Opel desfășoară în Berlin un test cu o flotă de vehicule experimentale denumite HydroGen5 și plănuiește să extindă numărul acestora până la finalul anului.
Oficialii mărcii germane sunt de părere că abia în anul 2020 vor putea oferi publicului larg primele automobile pe hidrogen la prețuri accesibile. La vremea respectivă clienții vor conduce modele avansate tehnologic aflate la a șasea generație. Mai mult decât atât, prin performanțele lor în materie de autonomie și dinamică, mașinile pe hidrogen vor fi superioare versiunilor cu propulsie pur electrică.
“În prezent pregătim a cincea generație de vehicule pe hidrogen care va aduce îmbunătățiri substanțiale în materie de performanță. Credem că în anul 2020, când va debuta a șasea generație, vom putea să le oferim la prețuri apropiate cu cele ale modelelor convenționale”, afirmă Gerard Planche, principalul responsabil în programul de testare a mașinilor Opel.
Cu toate acestea Planche susține că primul model de serie cu alimentare pe hidrogen va ajunge pe piață peste patru-cinci ani.
”Publicul va putea conduce primele mașini pe hidrogen cu sigla Opel din 2015/2016. Atunci preconizăm și finalizarea testelor cu flotele livrate începând din acest an”, mai adaugă Planch.
Printre companiile care au testat deja noua generație Opel HydroGen5 se numără Allianz, Hilton, Ikea, Linde și Veolia. Anul acesta va fi rândul angajaților Aeroportului din Berlin și ai companiilor Enertrag, Total, Air Liquide, să utilizeze tehnologia propulsiei pe bază de celule de combustibil.