Saab nu este interesat, cel puțin acum, să ofere un model tot-teren autentic. Cu toate acestea, marca suedeză a conceput un automobil capabil să înfrunte dificultățile unui drum neasfaltat. Se numeşte 9-3X şi încearcă să suplinească lipsa unui SUV în gama nordicilor.
Modelul suedez dispune de două motorizări, un agregat pe benzină şi unul diesel.
“9-3X este un automobil eficient din toate punctele de vedere pentru cei care nu îşi doresc sau nu au nevoie de un SUV”, declară Simon Padian, designer şef la Saab.
Dezvoltat pe platforma versiunii 9-3 SportCombi, modelul 9-3X nu prezintă mari diferenţe estetice sau tehnice. Exteriorul îmbracă bosaje din plastic de culoare închisă, disponibile atât pe spoilere faţă şi spate cât şi pe praguri, pasajele roţilor, evacuare dublă, proiectoare de ceaţă cu cadru cromat, bare de amarare în culoare caroseriei.
Opţional poate fi comandat un diferenţial cu alunecare limitată, controlat electronic (eLSD) pentru îmbunătăţirea ţinutei de drum.
Gama de motorizări include unitatea turbo 2,0 BioPower de 210 cai putere şi 300 Nm care poate funcţiona atât pe benzină cât şi pe bioethanol. Cu acest motor, Saab 9-3X accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde. Viteza maximă este de 230 km/h iar consumul mediu de 8,3 l/100 km. La aceasta se adaugă un turbodiesel 1,9 TTiD care dezvoltă 180 de cai putere şi 400 Nm. Versiunea TTiD demarează în 8,7 secunde până la 100 km/h, viteza maximă fiind de 220 km/h (cutie manuală).
Consumul este semnificativ mai bun decât la versiunea BioPower, motorul diesel având nevoie de doar 5,4 l/100 km respectiv 6,9 l/100 km, în funcţie de transmisia la care este cuplat acesta.
Propulsoarele pot fi cuplate la o transmisie manuală cât şi automată cu şase trepte, însă mult aclamatul sistem de tracţiune integrală XWD este disponibil doar pe versiunea 2.0 BioPower, în timp ce la modelul cu motor diesel tracţiunea se realizează doar pe puntea faţă. Spre deosebire de modelele obişnuite, 9-3X are o gardă la sol mai mare cu 20 mm la versiunea cu tracţiune faţă şi cu 35 mm mai mult la modelul pe benzină pentru a facilita deplasările pe drumuri mai puţin accesibile.
Saab oferă standard jante de 17 inch, scaune sportive, tapiţerie din piele, controlul stabilităţii (ESP) şi o serie de dotări regăsite pe echiparea de vârf a versiunilor sale.
Segmentul îl dispută cu nume mai vechi, precum Volvo XC70 și Subaru Outback sau mai recente, Audi A4 Allroad și Seat Altea Freetrack.