Jaguar a reuşit să atragă atenţia şi să facă volume de vânzări importante abia după lansarea unui concept total diferit în clasa medie. Cu ajutorul limuzinei XF, marca britanică a păşit definitiv spre era modernă. Acum acelaşi model a avut nevoie de o schimbare, mai bine zis de o retuşare elegantă care, în cel mai rău caz, trebuie să menţină vânzările în parametrii actuali.
Modelul va fi disponibil la începutul lui 2012, la un preţde 50.000 de euro. XF Facelift vine cu o nouă motorizare şi transmisie, plus un aspect mai sportiv al părţii frontale.
Versiunea restilizată aduce cu sine şi o motorizare nouă, ce dezvoltă 190 de cai putere. Vorbim de o versiune turbodiesel de 2,2 litri, capabilă să genereze un cuplu maxim de 450 Nm şi un consum mediu de doar 4,5 litri. Poate accelera de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde şi atinge o viteză maximă de 225 km/h.
Unitatea este echipată cu ultima generaţie a sistemului de injecţie directă common-rail şi tehnologia start-stop.
Tot ca noutate absolută este şi cutia automată cu 8 trepte, furnizată de specialiştii de la ZF.
Din punct de vedere estetic, schimbările sunt concentrate la partea frontală, unde găsim noi blocuri optice, lumini diurne cu LED, un spoiler redesenat, prize de ventilaţie mai largi şi ornamente cromate care întăresc caracterul elegant al sedanului care măsoară aproape 5 metri. La acestea se adaugă un nou set de jante şi o paletă de culori mai bogată pentru caroserie.
Interiorul mizează pe mai multă calitate şi stil decât în trecut, versiunea restilizată având acum parte de noi scaune şi inserturi, un panou al instrumentelor revizuit şi un sistem audio premium de 1.200 W.
XF Facelift va sosi la patru ani de la debutul generaţiei curente, una care s-a bucurat de mare succes.