Fac parte din segmente diferite și sunt simboluri ale succesului imediat. Au sfidat recesiunea, au profitat sau nu de Programul Rabla, și au depășit toate previziunile. Vorbim de cele mai apreciate 10 modele în momentul de față, cele care au reușit să atragă în mod deosebit atenția publicului pe o piață extrem de selectivă și fragmentată în ceea ce privește opțiunile cumpărătorilor. Unele sunt pe piață de o bună bucată de vreme, iar altele abia au sosit sau urmează să debuteze.
Monitorul de Suceava a realizat o selecție pe segmente, pe baza rezultatelor în vânzări obținute de modele cu o nouă generație la activ, evidențiate prin numărul ridicat de comenzi la debut sau care s-au bucurat de o evoluție remarcabilă în prima partea a anului 2010. Mai scumpe sau mai ieftine, acestea sunt cele mai iubite 10 automobile ale momentului.
BMW Seria 7 - i-a luat fața lui S-Klasse
30.000
Este primul și deocamdată singurul care a „călcat” peste blazonul lui Mercedes S-Klasse, considerat ani la rând referința clasei mari. Noul BMW Seria 7 a atras în special prin combinația unică dintre lux și sportivitate, limuzina fiind totodată prima care a promovat ultimul curent de design. Introducerea unei versiuni cu tracțiune integrală a atras de asemenea un val de noi clienți pentru acest model.
Seria 7 a pornit la drum cu un avans considerabil și în fața noului Audi A8. Lansat anul trecut, vârful de gamă BMW se laudă în prezent cu peste 30.000 de clienți.
Citroën DS3 - francezii pricepuți la stilul premium
20.000
S-au pregătit aproape trei ani pentru a fi la înălțime și au reușit. Citroën pășește în clasa premium cu gama DS, al cărei prim reprezentant a debutat cu dreptul. Noul DS3 se laudă cu 20.000 de clienți în mai puțin de patru luni, francezii reușind astfel să dea o palmă morală iconicului Mini Cooper. Compania a recunoscut că prevedea să vândă 50.000 de modele anual, însă spune că este pregătită să facă față valului neașteptat de mare al comenzilor.
DaciaDuster - succes din fașă
6.500
Primul SUV românesc are toate șansele să egaleze succesul înregistrat de Logan pe piața europeană. Înainte de lansare s-au primit 600 de comenzi din România. Peste graniță debutul comercial este uluitor. În numai o săptămână dealerii Dacia din Franța au primit 4.000 de comenzi, la care se adugă alte 1.500 sosite anterior. În Germania, clienții s-au înscris pe liste de așteptare fără să aibă macăr idee despre preț sau cum arată mașina. Astfel aproape 400 de germani și-au rezervat un loc pe liste pentru Dacia Duster.
Fiat 500 – moda retro a învins!
500.000
Relansat cu mare fast, micul 500 a readus atmosfera anilor 60 și vânzările spectuloase la nivelul acelor ani. Modelul italian cu accente retro este un succes scontat. Are peste 500.000 de clienți în întreaga lume, iar cererea este tot mai ridicată. 500 este unul din cele trei vehicule care au readus în curtea celor de la Fiat profitul și stabilitatea financiară.
Ferrari 599 GTO – piesele de colecție nu au preț
599
Lansat oficial în cadrul unei ceremonii private la Milano, supercarul 599 GTO este dovada cea mai clară a emoţiei pe care Ferrari o stârnește . Modelul, cel mai rapid din istoria Ferrari, este o capodoperă inginerească. Toate cele 599 de exemplare alocate acestei serii limitate s-au epuizat înainte de lansare.
Hyundai ix35 – vechiul Tucson poate fi mândru
35.000
Sud-coreenii au găsit rețeta care le-a asigurat o ascensiune fulminantă la start. Noul ix35 are parte de un debut de vis, grație celor 35.000 de comenzi primite până acum. Hyundai speră să repete succesul obținut cu Tucson, exponentul anterior în clasa SUV compactă, prin care dorește să reducă influența unor modele de succes, precum RAV4, Tiguan, Kuga.
Opel Astra – boom la debut
120.000
Un start incredibil pentru cel care anul trecut a primit premiul „Mașina Anului 2010” în România. Noul Opel Astra are în doar patru luni peste 120.000 de comenzi ferme din partea clienților. Explozia de cereri pentru acest model i-a obligat pe oficialii Opel să adauge 17 schimburi suplimentare la uzina Gliwice din Polonia. Impresiile pozitive ale presei dar și noua identitate vizuală a mașinii au convins rapid publicul să se orienteze spre Opel Astra.
Opel Insignia – noul rege în clasa medie
200.000
Nu încape îndoială, revelația segmentului mediu este Insignia. Modelul care în 2009 a câștigat premiul ”Mașina Anului în Europa” a fost propulsat rapid ca unul din favoriții clasei, ajutat fiind de design, tehnologiile inovatoare și evident de prestigiosul titlu. Înainte ca Insignia să ajungă la dealeri, pe masa oficialilor companiei se aflau deja 10.000 de precomenzi. Noul vârf de gamă Opel are la aproape doi ani de la lansare peste 200.000 de clienți, mai mult decât au reușit să convingă în aceeași perioadă de timp Ford Mondeo și Volkswagen Passat.
Porsche Cayenne – un SUV cu valoarea unui brand
Necomunicat
Devenit locomotiva gamei Porsche, singurul SUV al nemților anticipa succesul și cu noul model, având în vedere antecedentele pe linie comercială ale primei generații. „Suntem copleșiti de impactul noului Cayenne” spun oficialii Porsche.
Producăturul nu a precizat câți clienți s-au înscris pe listele de așteptare, însă este cert că și noul model va urma exemplul primului Cayenne, depășind ca vânzări volumul realizat de 911, Boxster și Cayman la un loc.
Volkswagen Golf - eternul numărul 1
110.000
Volkswagen a dat naștere unei legende. Nu este nici cel mai rapid sau fastuos automobil din lume, dar este cel mai bine vândut model din Europa din toate timpurile și al treilea în ierarhia mondială. Ultima generație Golf VI s-a instalat confortabil la vârf încă din februarie 2009, la numai o lună de la lansarea comercială, iar de atunci a cedat primul loc în topul european de vânzări doar o singură dată. Dominația compactei germane continuă în același mod autoritar ca și Golf V. În primele trei luni ale anului curent Volkswagen a vândut peste 110.000 de exemplare din gama Golf.