Audi are un nou ambasador în clasa lux. A8, limuzina care a reuşit să devină
una din favoritele clienţilor cu dare de mână, dispune de forţe proaspete pentru a cuceri segmentul de top al industriei auto.
Lansarea oficială a noii generaţii a avut loc pe 30 noiembrie la Miami, publicul urmând să o întâlnească abia pe 4 decembrie la Salonul Auto de la Los Angeles.
„Noul Audi A8 este cel mai sportiv sedan în segmentul său, a afirmat Rupert Stadler preşedintele Audi. „Combină numeroase funcţii într-o nouă şi inteligentă manieră. Este inegalabil în privinţa elementelor stilistice şi aspectului interior”, conchide Stadler.
Cu toate că era de aşteptat o schimbare majoră la exterior, designul este mai degrabă o evoluţie cu influenţe vizibile exercitate de gama A4/A5. Partea frontală cu blocuri optice noi, capota cu flancuri şi jocul de volume al profilului sunt câteva din elementele originale ale noului A8, orientat spre sportivitate.
O scurtă comparaţie cu rivalii săi, BMW Seria 7, Lexus LS şi Mercedes S-Klasse ne arată că în termeni de confort noul Audi A8 îi surclasează clar.
Limuzina Audi măsoară 5,13 metri lungime, 1,94 metri lăţime şi doar 1,46 metri înălţime - sunt dimensiuni care permit un spaţiu interior degajat şi funcţional. De altfel, habitaclul pare să fie elementul central pe parte de design, fiecare componentă fiind atent studiată pentru a crea o ambianţă specială.
Luxosul A8 va fi disponibil la debut cu patru motorizări. Trei dintre acestea sunt turbodiesel cu sistem de injecţie common-rail ce dezvoltă 204, 250 şi respectiv 350 cai putere. Singurul propulsor pe benzină regăsit în ofertă este o unitate FSI de 4,2 litri ce produce 372 de cai putere. Deocamdată nu se cunosc intenţiile mărcii Audi la adresa agregatelor V10 sau V12 ce pot face subiectul viitoarei versiuni S8, un răspuns la adresa limuzinelor sportive BMW 760i, Lexus LS 600h şi Mercedes S 600.
Pentru prima oară A8 va avea o transmisie automată cu opt trepte, cutia Tiptronic, al cărei principal avantaj este reducerea consumului de carburant.
Cu toate că preţurile nu au fost publicate, un oficial Audi a declarat că versiunea 4.2 TDI va costa aproape 91.000 de euro.
Comercializarea noului A8 va demara în prima jumătate a lui 2010.
Audi A8
Lungime: 5.137 mm
Lăţime: 1.949 mm
Înălţime: 1.460 mm
Ampatament: 2.992 mm
Motorizări: 4
Benzină: 4.2 FSI / 372 CP
Diesel: 3.0 TDI / 204 CP, 3.0 TDI / 250 CP, 4.2 TDI / 350 CP
Tracţiune: faţă, 4x4 quatro