Lamborghini a clarificat lucrurile în privinţa celui mai mediatizat model din ultima perioadă. Conceptul Estoque pare să fie piatra filozofală pentru diriguitorii companiei care nu ştiu dacă este sau nu potrivit să lanseze unicul automobil de familie din istoria de 46 de ani a companiei italiene.
Apele s-au limpezit oarecum cu ocazia prezentării noului bolid Gallardo LP560-4 Spyder, unde Stephan Winkelmann a vorbit şi despre planurile de viitor. Directorul executiv al companiei a declarat că Lamborghini nu intenţionează să introducă pe viitor un model de dimensiuni mai mici ce se va poziţiona sub actualul Gallardo. „Dacă vom lansa al treilea model în gamă, acesta va fi sedanul sportiv în patru uşi (n.r – Estoque)”, susţine Winkelmann. Oficialul a mai spus că nu se poate pronunţa asupra momentului lansării, deoarece momentan nu există intenţia de a-l produce. Motivele sunt mai multe, iar recesiunea este unul dintre ele. În ciuda numeroaselor zvonuri care dădeau ca sigură stoparea dezvoltării modelului Estoque, directorul executiv al mărcii italiene afirmă că se fabulează prea mult în jurul acestui vehicul fără a exista indicii precise. „Nu ne-am decis când sau dacă vom continua să dăm o formă finală conceptului Estoque. Vă pot anunţa că la momentul actual nu s-a luat în discuţie producţia sedanului sportiv”, adaugă Winkelmann.
Dacă va intra în producţia de serie, Lamborghini Estoque va fi dezvoltat pe o platformă longitudinala modulară, MLP, furnizată de Audi şi utilizată aproape la toate modelele mărcii germane. Tehnologia MLP ajută la mărirea ampatamentului, fără ca maşina să necesite o creştere a dimensiunilor exterioare.
În privinţa agregatelor pe benzină, una din soluţii ar fi trecerea la versiuni supraalimentate, deşi Martin Winterkorn, şeful grupului auto Volkswagen - grup ce deţine în portofoliu brandul italian, a susţinut în numeroase rânduri că Lamborghini nu va renunţa la motorizările tradiţionale.
Maurizio Reggiani, directorul Departamentului de Cercetare şi Dezvoltare Lamborghini vine însă cu o declaraţie care contrazice afirmaţiile lui Winkelmann: „Versiunea de producţie Estoque va fi dezvoltată pe o platformă completă nouă. În privinţa propulsiei, prima opţiune este un V10 de 5,2 litri”, afirmă Reggiani.