A cincea generaţie a modelului de clasă B va fi disponibil în Europa la câteva luni de la lansarea oficială şi va păstra tema unui automobil ce se doreşte a fi clasic, tradiţionalist dar adaptat perfect filosofiilor moderne. Designul se va apropia de ceea ce unii numesc astăzi „tendinţe de urmat”.
„Cu noul Polo vom încerca să ştergem trecutul”, afirmă Walter da Silva, designer şef la Volkswagen. „Renunţăm la vechile canoane stilistice prin adoptarea unui stil care combină dinamismul cu puritatea liniilor ce alcătuiesc designul exterior. Unghiul de abordare a designului este complet diferit, şi pe care aş putea să-l definesc într-un singur cuvânt: precis”, susţine da Silva.
Schimbări importante se vor petrece şi la nivel tehnic. Polo va fi primul model din clasa B echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj în şapte rapoarte. Motoarele, axate pe scăderea emisiilor de gaze concomitent cu creşterea semnificativă a puterii, vor respecta normele Euro 5. Gama va fi formată din trei unităţi diesel de 75, 90 şi 105 cai putere la care s-ar poate adăuga o versiune de vârf de 135 CP pentru modelul Polo GTI. Familia benzinelor începe cu agregatele de 1.2 litri de 60/ 70 cai putere şi continuă cu unităţile 1.4 litri de 85 CP, 1.2 litri biturbo de 105 CP şi impresionantul propulsor de 1.6 litri şi 170 CP.
Estetica viitorului Polo se va apropia de linia lui Golf 5. Blocurile optice, grila motor şi acoperişul înalt sunt elementele care fac trimitere directă la stilul popularului Golf.
Construit pe o platformă modernă, Polo 5 va beneficia de aportul unor dotări în premieră pentru clasa mini: direcţie asistată hidraulic, suspensii multi-link.
Volkswagen intenţionează să extindă linia de modele Polo şi cu un crossover, nemţii încercând să aibă un răspuns pe măsură la viitoarele SUV-uri de buzunar derivate ale actualelor generaţii Ford Fiesta şi Opel Corsa. Ca versiuni de caroserie Volkswagen mai pregăteşte, un sedan ce va fi livrat în Rusia, India, China şi pe pieţele din America de Sud în timp europenii vor putea să aleagă pentru prima oară o versiune cabrio dar şi un minivan. Acesta ar urma să fie denumit Raum - cuvânt care în limba germană înseamnă cameră, lansarea fiind prevăzută în anul 2011.