Ceea ce îi va intriga pe fanii mărcii germane este însăşi sigla celebrei divizii de performanţă AMG, tunerul oficial Mercedes, ce va figura pe viitorul model.
Deşi sună incredibil, viitoarea sportivă diesel este descrisă de Volker Morningweg, şeful AMG, ca un model de top cu performanţe similare legendarului Mercedes 300E AMG Hammer - echipat cu motor pe benzină.
Din declaraţiile oficialului reiese că noul vehicul va fi foarte rapid şi va asigura prestaţii nemaiîntâlnite la un motor diesel. „Această maşină fi Super Hammer”, susţine Morningweg făcând o aluzie la performanţele uluitoare realizate de versiunea specială AMG.
Şeful diviziei de tuning a evitat să spună pe ce model va fi motorul diesel, însă este cert că acesta nu va intra în dotarea unor maşini de clasă mare, nemţii fiind interesaţi să monteze dieselul pe un model sport de clasă medie sau chiar mai mic, uşor şi eficient ca şi consum de carburant. Una din cele mai vehiculate variante este viitorul E-Klasse Coupe care va înlocui actualul CLK.
Intenţia celor de la AMG este de a atrage în special cumpărătorii care caută un model cu prestaţii dinamice foarte bune şi în acelaşi timp mai economic decât versiunile consacrate pe benzină.
Totuşi, divizia internă de tuning nu este la prima „abatere”. Prima sportivă cu motor diesel furnizată de AMG a fost C 30 CDI lansat în februarie 2003. Maşina utiliza un propulsor împrumutat de la actualul E-Klasse, cu cinci cilindri, de 3,0 litri ce dezvolta 231 de cai putere şi un cuplu maxim de 540 Nm.
La momentul respectiv, modelul SportCoupé era cel mai rapid vehicul cu motor diesel, având un demaraj de la 0 a 100 km/h în numai 6,8 secunde. Deşi viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h, C 30 CDI AMG a depăşit în teste 280 km/h.