Honda prinde gustul motoarelor diesel. De voie, de nevoie, cel mai mare producător de motoare pe benzină din lume, devine un jucător tot mai activ şi important în materie de propulsoare cu aprindere prin compresie. Logica este simplă: Honda nu se va putea impune niciodată în faţa mărcilor concurente cu o gamă mai puţin diversificată de unităţi diesel. Acesta este şi motivul pentru care noua generaţie Accord va primi versiunea de top Type-S cu care publicul va face cunoştinţă peste numai o lună de zile la Geneva.
Aceasta va fi echipată cu cea mai puternică şi dinamică unitate diesel existentă la Honda. Mai exact este vorba de un motor i-DTEC de 2,2 litri ce va dezvolta 180 de cai putere şi un cuplu maxim de 380 Nm, faţă de 150 de cai putere şi 350 Nm cât generează singura motorizare diesel aflată pe maşina de clasă medie. Agregatul este un derivat al versiunii curente i-DTEC de 2,2 litri ce beneficiază de o nouă turbină şi un intercooler de dimensiuni mai mari.
Pentru a se diferenţia de modelul obişnuit, versiunea Type-S va avea schimbări la nivelul grilei motor, spoilerului faţă, farurilor şi blocurilor optice spate. Standard vor fi oferite jante de 18 inch care afişează un design diferit.
Accord Type-S cu noul motor diesel de 180 cai putere va debuta la Geneva. Noua versiune ar putea ajunge pe piaţă în vara acestui an, preţurile nefiind cunoscute la ora actuală.