Chrysler a adoptat de ceva vreme şi motorul diesel. Şi asta numai în Europa. Până nu demult socotit impropriu pentru blazonul mărcii, iată că a venit vremea ca şi divizia internă SRT - care pregăteşte versiuni sportive, să treacă la agregatele pe motorină. Din nou, situaţie regăsită doar în Europa.
Prima experienţă va fi consemnată alături de 300C SRT-Diesel, model care deschide apetitul inginerilor americani pentru motoare diesel. Automobilul nu este nici pe departe un adversar de temut al versiunii consacrate 300C SRT-8, ce dispune de motorul V8 pe benzină de 6.1 litri şi 431 cai putere. Dacă din punct de vedere tehnic diferenţele de performanţă sunt evidente, cele de natură estetică sunt minore.
Practic, 300C SRT-Diesel preia integral kit-ul sportiv de la fratele său 300C SRT-8, la exterior - jantele din aliaj de 20 inch, grila cromată, spoiler uşor evazat, şi interior - volan sportiv, inserturi din fibră de carbon, scaune sportive din piele.
Schimbările de decor sunt aplicate în principal la partea din spate unde spoilerul integrat şi stopurile au fost revizuite foarte discret. Habitaclul vine şi el cu o serie de noutăţi regăsite la instrumentarul de bord, consola centrală şi paleta de culori pentru tapiserie. Tot aici se oferă un sistem multimedia cu hard-disk de 20 GB, touch-screen şi sistem de navigaţie.
Din păcate, Chrysler a fost mai puţin inspirat în ceea ce priveşte motorizarea de pe noul 300C SRT-Diesel, care utilizează acelaşi agregat de origine Mercedes, un V6 de 3.0 litri, ce produce 218 cai putere şi un cuplu de 510 Nm, implantat pe modelul de succes 300C CRD.
Modelul va fi disponibil în ambele variante de caroserie, sedan şi touring, la preţuri de bază cu peste 7000 de euro mai mult faţă de modelul standard. Chrysler a decis să livreze momentan doar câteva exemplare, 300C SRT-Diesel putând fi considerată din start o ediţie limitată.