Audi ţine foarte mult la uzanţele interne. Germanii urmează de câţiva ani o regulă măruntă devenită între timp un obicei al casei. La două săptămâni sau cel mult trei după lansarea unui nou model are loc şi prezentarea oficială a versiunii S-Line, ce poate fi caracterizată drept îmbinarea perfectă a rafinamentului premium cu accentul sportiv al elementelor decorative pentru exterior şi interior.
Tradiţia este continuată de proaspătul Q5 care va beneficia şi el, aşa cum era de aşteptat, de pachetul S-Line ce face ca noul SUV-compact de 4.63 metri lungime să pară mai impulsiv, deşi în realitate nu este.
Spunem asta pentru că la partea de motorizare nu există o unitate furnizoare de adrenalină care să acompanieze accesoriile pachetului S-Line. Motorizările sunt aşadar aceleaşi ca şi până acum: unităţile turbo-diesel cu tehnologie de injecţie common-rail de 2.0 litri-170 CP, cuplu motor 350 Nm, consum 6.7litri/100km, viteză de top 204 km/h şi 3.0 litri-240 CP, cuplu motor 500 Nm, consum 7.7 litri/100km, viteză de top 225 km/h, la care se adaugă agregatul pe benzină de factură TFSI de 2.0 litri-211 cai putere, cuplu motor 350 Nm, consum 8.5 litri/100km, viteză de top 222 km/h.
Comparativ cu modelul „domestic”, versiunea S-Line se evidenţiază la exterior printr-o serie de schimbări menite să ne ademenească privirea. Jantele de 20 de inch din aliaj sunt încălţate cu anvelope sport de 255/45 R20 care te trimit cu gândul la un model de performanţă. La partea frontală, grila motor are fiecare nervură cromată, proiectoarele de ceaţă sunt îmbrăcate tot în crom, iar spoilerul vine cu mici modificări de natură estetică în dreptul prizelor de aer, generoase, cu structură de tip fagure. Lateral a fost efectuată o singură schimbare majoră, pragurile fiind uşor evazate. Dosul maşinii aduce în prim plan câteva modificări estetice ce se observă la uşa portbagajului ce a primit o lamelă cromată între stopuri, spoilerul este ajustat în dreptul evacuărilor cromate. Rezervorul primeşte un scut de protecţie mătuit care găzduieşte o grilă din material plastic.
La interior primul lucru care sare în ochi este volanul multifuncţional al cărui cadru este îmbrăcat în piele perforată la fel ca şi schimbătorul de viteze. Habitaclul vine garnisit din plin cu inserturi din metal pe bord şi portiere finisate în stilul barelor de amarare de pe plafon din aluminiu mat. Pasagerii vor lua loc pe scaune sport tapisate cu piele de cea mai bună calitate, Nappa sau Alcantara. Eticheta S-Line este omniprezentă la interior pe scaune, volan, praguri şi alte ornamente, în timp ce la exterior se află doar pe aripile faţă. Q5 în versiunea
S-Line vine cu o gardă la sol coborâtă şi suspensii întărite care vor asigură o stabilitate şi ţinută exempalară în viraje.
Audi încă nu a comunicat prețul pachetului sportiv S-Line, însă estimările merg spre 3.500-4.000 de euro.