Volkswagen şi-a greşit socotelile, nu o dată, ci de două ori. Nota de plată? O amânare de jumătate de an pentru debutul mult lăudatului Up! şi costuri suplimentare de dezvoltare.
Iniţial, buburuza germană era programată să apară în anul 2010 şi era construită pe o platformă unică în cadrul gamei de modele, Up! fiind produsă pe platformă pentru un model echipat cu tracţiune spate şi motor montat pe puntea spate.
După ce inginerii, din motive încă necomunicate, au hotărât că pentru modelul de serie este mult mai convenabilă o configuraţie cu tracţiune faţă pentru citadina Up!, producătorul s-a văzut nevoit să decaleze data debutului.
Modelul de oraş va sosi în prima jumătate a anului 2011, declară Martin Winterkorn, directorul executiv Volkswagen.
Între timp, inginerii lucrează de zor la o platformă modificată a conceptului Up!, care va fi livrat numai cu tracţiune pe faţă. Aceasta va conferi multiple avantaje deoarece Volkswagen va putea utiliza în procesul de producţie, componente de la alte modele din gama actuală. În schimb, interiorul maşinii va fi mai mic decât în cazul versiunii cu motor spate.
Vehiculul mini va „intra în pâine” la o bună perioadă după ce principalii săi rivali Fiat Topolino şi Toyota iQ vor fi deja trecut de perioada rodajului. Volkswagen intenţionează să comercializeze în primul an circa 500.000 de exemplare Up! pe pieţele Europei. Vor fi lansate în primă fază două variaţiuni pe tema minicarului german: Space-Up! – un minivan de 5 locuri şi Space Up! Blue – un model ecologic alimentat cu energie electrică provenită de la baterii solare şi pile de hidrogen.