Saab nu îşi permite luxul de a absenta din clasa vehiculelor SUV de mărime mijlocie.
Este un sector înfloritor în Europa, iar suedezii trebuie să profite cât mai curând de tendinţele modei actuale.
Ne-am convins că au de gând să urmeze trendul după ce în ianuarie la Salonul Auto de la Detroit au dezvelit conceptul 9-4X BioPower, un SUV de talie medie ce va fi aruncat în mijlocul unei lupte foarte dure, cu rivali foarte puternici: Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLK şi Volvo XC60.
Fără însă a spune dacă îl vom vedea şi ca model de uzină, aspect care nu avea nevoie de o confirmare oficială, dată fiind importanţa unui nou model de volum, studiul de design prezenta linia unei versiuni cu finisaje încheiate şi forme concrete atât la interior cât şi la exterior.
Dacă mai era nevoie de dovezi clare că Saab intenţionează să concureze în clasa SUV mijlocie, versiunile de teste - parţial deghizate - surprinse în Germania şi Statele Unite sunt indiciile care ne fac să cred că suedezii vor aduce în viitorul apropiat şi maşina de serie.
Saab 9-4X va fi dezvoltat pe platforma globală Theta a grupului General Motors folosită de Opel Antara, căreia i se vor aduce numeroase îmbunătăţiri, pentru a fi utilizată şi la dezvoltarea crossoverului Cadillac BRX.
Ca design, diferenţele faţă de BioPower vor fi imperceptibile, modelul de uzină păstrând dimensiunile conceptului şi caracteristicile fundamentale ale interiorului: funcţionalitate şi confort fără compromisuri.
Exteriorul se va remarca prin grila în formă de trapez întors şi elementele cromate ale secţiunii frontale.
Din punct de vedere tehnic, soluţiile alese pentru 9-4X Concept respectiv, transmisia, sistemul de tracţiune (4x4 cu diferenţial Haldex) şi motorizarea turbo pe injecţie directă (patru cilindri - 2.0 litri de 300 cai putere) ar putea fi identice.
Saab va asambla noul model SUV la uzina Ramos Arizpe din Mexic. Se estimează că versiunea finală 9-4X ar putea fi lansată pe piaţă în cursul acestui an, cel mai probabil spre sfârşitul toamnei.