Porsche a sărbătorit duminică, 8 iunie, împlinirea a 60 de ani de la naşterea primului său automobil.
Momentul a fost marcat de lansarea versiunii restilizate a legendarului 911, modelul care a adus întotdeauna satisfacţii depline.
Cu toate că vorbim despre o cosmetizare foarte discretă aplicată doar blocurilor optice, 911 poate fi considerat mai degrabă un vehicul cu numeroase îmbunătăţiri de ordin tehnic.
Mai exact vorbim despre 911 Carrera şi Carrera S, două versiuni foarte apreciate de iubitorii maşinilor sportive, modele care din acest an figurează cu tehnologia Doppel Kupplung (dublu ambreiaj) disponibilă pe o cutie de viteze automată cu 7 rapoarte.
Motorul beneficiază de aportul injecţiei directe, o tehnologie ce a debutat pe Cayenne, unicul model SUV din gama Porsche. Prezenţa acesteia este foarte bine venită, în condiţiile în care principalul ei merit este acela de a reduce consumul şi emisiile poluante, dar şi de a aduce un plus de vitalitate motorului prin creşterea puterii şi a momentelor de cuplu ale motorului. De exemplu, motorul de 3,6 litri beneficiază de aportul a 20 de cai putere în plus, valoarea totală ajungând acum la 345 de cai putere.
Demarajul şi viteza de top sunt şi ele la nivelul aşteptărilor, cât despre consum producătorul german declară că sportivul model consumă doar 9.8 litri la 100 de kilometri.
Performanţele se menţin la nivel foarte ridicat şi pentru versiunea Carrera S, ce asigură un demaraj de la 0 la 100 km/h în 4.3 secunde şi o viteză maximă de 300 km/h. Toate acestea au ca sursă motorul de 3.8 litri ce generează 385 de cai putere.
911 Carrera Facelift are un preţ de bază de 69.600 de euro, iar varianta cabrio costă 78.000 de euro. Porsche anunţă că modelul de top Carrera S este comercializat la un preţ de pornire de 78.000 euro iar versiunea decapotabilă are un preţ de bază de 88.000 de euro.