Mercedes este un creator de nişe. Indiferent care ar fi fost scopul lor, de a revoluţiona ori a face senzaţie în liga maşinilor de lux, un lucru este cert: Mercedes nu duce lipsă de spirit novator.
Este un lucru ce se observă cu ochiul liber la o serie de modele aflate în vârful ierarhiei, unite prin designul puternic şi expresiv, linia elegantă conturată sportiv. Cine poate contesta formele frumos profilate ale magnificului coupe sportiv CLS, robusteţea şi dinamismul lui ML Klasse, proporţiile perfecte ale puternicului CL sau stilul şi clasa juniorului SLK?
Ultimul din cei nominalizaţi demonstrează argumentat că estetica joacă un rol, la fel de important ca şi calitatea sau performanţele. Trei atuuri care au făcut din SLK un liderul absolut în sectorul roadsterelor compacte.
Ieri, Mercedes anunţa cu mândrie comercializarea modelului SLK cu numărul 500.000. Acesta a fost, chiar de la început, un produs ce a avut succesul de partea sa.
Introdusă în anul 1996, prima generaţie a sportivei decapotabile a reuşit să atragă 310.000 de clienţi până în martie 2004, când a debutat a doua generaţie, vândută în 190.000 de exemplare până în prezent. Germania este cea mai importantă piaţă pentru SLK, o treime din numărul comenzilor provenind din ţara natală a brandului Mercedes.
Cea mai bine vândută versiune este SLK 200, jumătate din proprietarii acestui model de lux optând pentru ea.
În luna decembrie 2007, a debutat versiunea restilizată SLK, disponibilă acum pe majoritatea pieţelor din Europa. Dacă prima generaţie s-a făcut remarcată prin acoperişul metalic retractabil, a doua generaţie a ieşit în evidenţă prin „nasul” capotei ce se întinde peste grila motor până la baza spoilerului, un implant ce ne aduce aminte de săgeţile argintii, monoposturile Mercedes din campionatul de Formula 1.