Hyundai visa de multă vreme să pună mână pe putere în segmentul C.
Dorinţa lor a început să prindă contur în Europa încă de anul trecut când au lansat i30, modelul despre care jurnaliştii germani au scris că depăşeşte net VW Golf 5, o declaraţie neaşteptată, desprinsă în urma unui drive-test organizat la Viena în noiembrie 2007.
Dar, orice ar spune presa, ultimul judecător este publicul, care, cel puţin până acum, nu pare să fie mai atras de i30 decât de alţi clasici ai sectorului compactelor, cu toate că acesta este un succes.
Coreenii au găsit însă mijloacele necesare să determine „pătura nehotărâţilor” să treacă în tabăra celor care deja se bucură de avantajele simpaticului i30.
Cu această ocazie Hyundai vrea să le reamintească unora că performanţele individuale, calitatea şi un pachet de dotări generoase sunt garanţia unui produs perfect, fără însă a plăti pentru el o groază de bani.
Seria limitată "Weiß Edition” confirmă aserţiunea constructorului asiatic, propunând modele destinate în special tinerilor cu un mod de viaţă activ.
În noua ipostază, i30 se remarcă prin nuanţa alb crystal în care este vopsit exteriorul, jantele din aliaj uşor de 17 inch aşezate pe anvelope de 225/45 ce conferă un aer sportiv compactei în 5 uşi.
Modelul este bine dotat la capitolul siguranţă activă şi pasivă, i30 "Weiß Edition” oferind sistemele ABS, Brake Assist şi ESP, tetiere active şi 6 airbag-uri.
La interior, pasagerii se vor bucura de un sistem de climatizare, radio-CD, computer de bord, geamuri electrice faţă-spate.
Bazată pe nivelul de echipare Clasic, seria limitată are un motor de 1.4 litri pe benzină ce dezvoltă 109 cai putere. Consumul declarat este de 6.1 litri de benzină la 100 de kilometri parcurşi, iar nivelul emisiilor de gaze este stabilit la 145 g/km.
Hyundai anunţă că vor fi disponibile doar 300 de modele, exclusiv în Germania, la un preţ de 15.990 de euro bucata. O sumă de bani mai mult decât rezonabilă dacă luăm în calcul faptul că în România, la un preţ de 16.200, poţi cumpăra versiunea de mijloc i30.