Fiat a făcut două lucruri extraordinare pentru care merită toată admiraţia. Punctual, marca italiană a reuşit să ajungă unul din principalii jucători pe piaţa automobilelor din Europa şi a repus în drepturi „Scorpionul”, divizia de performanţă Abarth.
Inginerii din această ramură conexă, denumită în termeni de specialitate tuning sau tuning in-house ca să fim mai corecţi, au dus la bun sfârşit al doilea lor proiect ce întruchipează versiunea sportivă a liliputanului Fiat 500, cel mai premiat model în 2007.
Noul vehicul, ce se alătură vitezistului Fiat Grande Punto, dă naştere unei familii care va deveni tot mai numeroasă, ne asigură Abarth.
Noua versiune, ce pune în lumină cele mai accentuate veleităţile sportive ale juniorului 500, subliniază în primul rând afinitatea pentru performanţe dinamice demne de maşinile sportive din eşaloanele superioare.
Exteriorul împleteşte armonios impulsivitatea pozitivă cu profilul echilibrat. Firea impetuoasă este trădată de propulsorul pe benzină supraalimentat, de tipul T-Jet, ce produce 135 de cai putere la 5.500 de rpm. Cuplul motor se duce până la 180 de Nm disponibili la 2.200 de rpm.
Totuşi, vârful îl reprezintă cei 206 Nm, accesibili într-o fracţiune de secundă prin simpla apăsare a unei comenzi de pe bord.
Abarth furnizează un kit sportiv pentru caroserie care conferă agresivitate excesiva piticului 500 ce dispune de un nou spoiler faţă cu prize de aer foarte generoase, praguri laterale, bosaje mai largi, jante din aliaj şi viniluri. Spatele s-a ales cu un deflector şi două ţevi de eşapament cromate, în timp ce interiorul se evidenţiază prin scaune de tip scoică din piele, pedalier din aluminiu şi diverse inserţii cromate.
Fiat 500 Abarth se laudă cu suspensii mai rigide şi sistem de tracţiune (TTC), care distribuie mult mai eficient cuplul motor către puntea faţă.