Ford mai are un singur pas de făcut. Trebuie doar să bifeze ultimul său obiectiv, înainte să se dedice unor alte proiecte de anvergură.
Citadina Ka este singura noutate importantă cu care divizia europeană poate să captiveze atenţia publicului. După dezvăluirea versiunii Ka pentru piaţa sud-americană, mulţi dintre fanii acestui model s-au declarat dezamăgiţi. Ford a luat act şi se spune că pe ultima sută de metri a făcut unele modificări importante la partea estetică. Dacă britanicii anunţă că Ford Ka va prelua trăsăturile kinetice observate la conceptul Ford Verve, germanii sunt rezervaţi şi susţin că estetica noului Ka va fi una „blândă”, nicidecum „kinetică”. Cine spune adevărul? Există un singur mod de a afla, Salonul Auto de la Geneva.
În prezent ştim doar că Mezinul Ka va avea o nouă generaţie, cea de a doua, al cărei debut este prevăzut să se producă cel mai târziu în noiembrie, anul curent. Înainte ca producţia să înceapă, Ford şi-a reconsiderat poziţia vizavi de dezvoltarea micuţului automobil. Astfel, noul Ka nu va mai fi construit pe platforma lui Fiesta, aşa cum s-a întâmplat cu prima generaţie şi cum era prevăzut şi pentru următoarea. De asemenea, Ford a renunţat la colaborarea cu Mazda, preferând serviciile celor de la Fiat. Avantajele cooperării cu grupul auto italian sunt multiple. Ford va produce noul Ka la aceeaşi uzină poloneză din Tichy unde Fiat asamblează un alt mini, proaspătul 500.
Apropierea dintre Ka şi torinezul 500 are la bază motive de natură financiară dar şi tehnică, asta pentru că vehiculul Ford va economisi bani frumoşi folosind platforma mecanică, motoarele, direcţia, sistemul de frânare şi chiar şasiul de la Fiat 500.
Vor fi disponibile diverse variaţiuni Ka pe tema originală a maşinii de serie. Sunt aşteptate versiunile: cabrio sau StreetK, un model de tip crossover denumit FamilyKa, o ediţie sport botezată RaceKa şi una economică echipată cu motor hibrid şi intitulată CityKa.