Volkswagen este cu ochii pe America. Piaţa cu cel mai mare potenţial de absorbţie în privinţa automobilelor noi, este încă ostilă grupului auto german, care parcă abia scoate capul la suprafaţă în comparaţie cu mărcile japoneze sau cele autohtone vândute de zeci de ori mai bine. Volkswagen visează să treacă de la locul 4 (ocupat în prezent) la poziţia numărul 1 în topul mondial al constructorilor, lucru imposibil de realizat dacă fabricantul din Wolfsburg nu se impune pe pieţele din Statele Unite şi Canada. Fabricantul susţine că se va adapta mai bine nevoilor şi cerinţelor de aici oferind produse noi, tot mai competitive şi capabile să atingă o coardă sensibilă din inima americanului de rând. Prima mişcare este lansarea unui nou monovolum, gamă de automobile foarte populară peste ocean, aproape la fel de apreciată ca şi clasa de modele pick-up.
Volkswagen anunţa în urmă cu ceva timp lansarea unui nou vehicul denumit „Routan" ce va debuta la Salonul Auto de la Chicago. Maşina de familie este un proiect realizat în parteneriat cu Chrysler, încheiat în urmă cu doi ani. Numele „Routan" vine de la cuvântul englez „route"(drum, rută) şi sufixul „an" specific monovolumelor VW (Touran, Suran şi Sharan) ce subliniază caracterul dinamic al acestor vehicule.
La partea de motorizare vor fi oferite trei propulsoare V6: 3.3 litri de 175 CP, 3.8 litri de 197 CP şi 4.0 litri de 253 cai putere. Monovolumul, lung de peste 5 metri ce va dispune de 7 locuri, va fi asamblat din vară alături de Chrysler Town & Country şi Dodge Grand Caravan, la fabrica Chrysler din Windsor, Ontario.