Vicepreşedintele Sectorului Asigurări - Reasigurări din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) dl. Cristian Roşu, a declarat:
„Prin modificările legislative privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto, aprobate prin Legea 132/2017 au fost introduse o serie de elemente cum ar fi conceptul de tarif de referință șiclientul cu risc ridicat. Aceste elemente nu sunt șinu au fost înfapt modalități de plafonare a tarifelor de primă la nivelul pieței ci au fost instrumente pentru creșterea transparenței șipentru a oferi o mai bună informare a consumatorilor de produse de asigurare asupra modului de determinare a tarifelor de primă RCA. Tarifele de primă RCA șiînprezent pot fi stabilite înmod liber de către societățile de asigurare înfuncție de istoricul propriu de daunalitate șistrategia de afaceri.
Din datele avute la dispoziție de către (ASF) tarifele de primă practicate de către societățile de asigurare au fost îngeneral situate sub nivelul tarifelor de primă de referință publicate de ASF.
Modificările propuse de Ministerul Finanțelor înceea ce privește Legea 132/2017 au drept scop clarificarea anumitor aspecte de formă care să conducă la eliminarea percepției că tarifele de primă RCA sunt sau pot fi stabilite de către ASF.
Înurma modificărilor propuse, ASF va continua să publice tarifele de referință calculate de către un expert independent, furnizând informațiile relevante privind evoluția daunalității (frecvența, dauna medie, etc.) pentru categoriile folosite șipână înprezent. De asemenea acestea vor include încontinuare un nivel al cheltuielilor de achiziție șiadministrare mediu de 25 %.
Evoluțiile recente privind cele două componente de bază care determină tariful de primă nu conduc la concluzia unor creșteri semnificative a tarifelor de primă medii la nivel de piață înperioada următoare înpiața RCA din România.
De asemenea, conceptul privind clientul cu risc ridicat se menține șiulterior modificărilor propuse urmând ca administrarea acestor clienți să se efectueze de către Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), conform politicilor interne proprii aprobate de membrii acestui organism.
Înconcluzie, înmomentul de față nu există o presiune pe tarifele de primă RCAiar modificările propuse, înprincipal referitoare la formă șinu la fond, nu sunt de natură să creeze premisele escaladării acestora înperioada care urmează”.