VW Golf VI – cel mai bun Golf din toate timpurile



Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008

Volkswagen va pune monopol pe Salonul Auto de la Paris. Aici va prezenta în premieră absolută noua generație Golf. Așa cum afirmasem într-un articol anterior, a șasea generație Golf a fost indentificată mult mai devreme, noul coupe Scirocco arâtând clar ce direcție va urma cel mai popular și apreciat model din lume în clasa compactă.
Săptămâna aceasta, Volkswagen a oferit toate detaliile legate de noul model, despre care producătorul numărul 1 din Europa spune că este cel mai bun Golf din toate timpurile.
Acesta va fi comercializat din luna octombrie la un preț de bază de 16.500 de euro – preț valabil pentru piața germană. Modelul va fi asamblat la uzina din Bruxelles la costuri de producție mult mai mici decât actuala serie.
Volkswagen va economisi aproape 1165 de euro pentru fiecare exemplar în parte fabricat în Belgia ca urmare a regândirii procesului de producție, a reducerii costurilor prin utilizarea de componente comune cu Golf V și estimarea unui volum mai mare de vânzări.
Noul Golf impresionează în primul rând prin dotări. La capitolul motorizări nemții pun la dispoziție o paletă variată de agregate diesel și pe benzină cuplate la transmisii manuale pentru versiunile de bază sau semiautomate cu dublu ambreiaj DSG în șase și șapte trepte pentru cele care emit mai multe pretenții.
Gama de motorizări este deschisă de unitatea pe benzină de 1.4 litri de 80 de cai putere, cu un consum mediu de 6.4 litri la 100 de kilometri. Același motor de 1.4 litri se va regăsi pe fișa tehnică în alte trei variante de putere: 102 CP, 122 CP și 160 CP – propulsor al cărui consum mediu declarat este de 6.3 litri/100 km, cu 1.6 litri mai puțin în raport cu consumul obținut de vechiul motor de 150 de cai.
La capitolul agregate diesel, Volkswagen Golf oferă, începând cu această nouă generație, motoare echipate cu tehnologie common-rail, ceea ce le face mai silențioase, economice și ecologice față de unitățile TDI aflate pe Golf V.
Pentru diesel există trei opțiuni: unitățile de 110 cai putere, 140 de cai și vârful de gamă 170 de cai. Germanii anunță că versiunile de față sunt optimizate, iar consumul mediu ce nu depășește 5 litri de combustibil la 100 de kilometri parcurși.
Din punct de vedere estetic, Golf VI vine cu unele noutăți la secțiunea frontală, unde dispune de noi blocuri optice, grilă motor, și priză de aer centrală. Spatele adoptă blocuri optice mai puțin originale, ele fiind inspirate de versiunea Facelift a modelului Touareg.
Linia generală a mașinii este aproape identică cu cea a vechiului Golf, în schimb interiorul vine cu o serie de modificări notabile, dar care se regăsesc și la Scirocco. Habitaclul dispune de materiale mai calitative, o planșă de bord nouă, instrumentar de bord iluminat în culoare albstru-violet, iar schimbătorul cutiei de viteze are o poziție mai înaltă pentru un condus mai agreabil.
Pe fișa tehnică a noului Golf VI figurează șapte airbaguri, direcție asistată la parcare, un nou sistem ESP și două dispozitive ce se regăsesc pentru prima dată la un model de clasă compactă, ACC (automatic distance control) și DCC (adaptive chassis control). Prima generație Golf a fost lansată în 1974, iar până în prezent au fost comercializate la nivel global 26 milioane de exemplare, fiind cel mai bine vândut model din Europa și al treilea din lume după Toyota Corolla și Ford F-150.


Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008
Volkswagen Golf VI 2008