Volkswagen spune pe bune ce planuri mai are în segmentul compactelor.
La numai o săptămână de la prezentarea noii generații Golf, producătorul german iese la rampă cu o veste surpriză, ce va aduce bucurie în sufletele pasionaților de cabriolete.
Versiunea decapotabilă a noului Golf VI va sosi în anul 2010. Anunțul făcut de Volkswagen confirmă intențiile constructorului de automobile din Wolfsburg de a-și lărgi oferta care, în momentul de față, include nu mai puțin de șapte versiuni: Hatchback, Variant, Plus și Cross, alături de edițiile sportive GT, GTI și R32.
Modelul deschis va marca intrarea pe piață a celei de treia serii Golf Cabrio, prima fiind fabricată între 1980 și 1991, iar cea de-a doua începând cu anul 1994. Ultima decapotabilă Golf a fost fabricată în 2002, iar de atunci nemții nu și-au manifestat disponibilitatea de a readuce în atenție un vehicul cu pavilion mobil.
Prevăzut să apară în a doua jumătate a anului 2009, viitorul Golf VI Cabrio se va duela cu Ford Focus CC, Opel Astra Twin Top, Peugeot 308 CC și Renault Megane CC, pe un sector unde nimeni nu au izbutit să se detașeze clar în pluton.
Spre deosebire de restul concurenței, versiunea cu plafon retractabil a noului Golf va adopta soluția clasică a unui acoperiș din material textil ce se va strânge în spatele scaunelor. Sistemul de acționare a plafonului va fi preluat de la Audi A3 Cabrio, automobilul putând fi capotat în mai puțin de 10 secunde și decapotat în cel mult 13 secunde. Structural, Golf VI Cabrio va dispune de un plafon mai lung datorită profilului acestei mașini.
Modelul va fi omologat pentru patru persoane și va avea o gamă interesantă de dotări care să reliefeze gradul de securitate, confort și plăcere. Propulsia va fi formată din patru motorizări: două benzină de 160 și 200 de cai putere și două turbodiesel de 105 și 140 de cai putere.
Conform oficialilor de la Volkswagen, prețul de bază al decapotabilei Golf se va situa între Beetle Cabrio și Eos, adică undeva între 19.500 euro și 23.700 de euro.