Subaru îți ascute simțurile. Este una din marile calități ale mărcii japoneze care te face să trăiești senzații nebănuite la volan.
Acompaniate de un design unic, agresiv și contemporan, mașinile din galaxia Subaru se plasează la granița dintre premium și obișnuit, între hotarele sportivelor de clasă și ale mașinilor de performanță.
Cireașa de pe tort este însă un vehicul atipic pentru gama Subaru: greu, masiv, aspect spartan, foarte generos ca spațiu.
Tribeca este titanul care l-a propulsat pe Subaru în segmentul cu greutate al puternicelor modele SUV.
Apariția acestuia nu a stârnit atâtea critici, așa cum se întâmplase cu Porsche Cayenne. Reacțiile au fost diferite, însă au existat și voci care l-au scuturat serios. Aprecierile critice erau făcute la adresa esteticii monotone care se abătea de la limbajul estetic specific mașinilor Subaru.
Era imposibil să vinzi în Europa modelul care nici măcar pe americani nu prea i-a impresionat. Soluția era schimbarea amprentei exterioare, folosind linii mai puțin controversate, stilistica fiind orientată spre un model care să pună în valoare rafinamentul estetic cu potențialul performanțelor.
Tribeca a schimbat învelișul, nu și conținutul substanței. Dacă aspectul e schimbat radical, nu același lucru îl spunem despre partea de propulsie, formată dintr-un singur motor.
Unitatea ce se alimentează cu benzină dispune de șase cilindri – montați orizontal-opus, și 258 de cai putere și un cuplu maxim de 350 Nm. Motorul cu o cilindree de 3600 cmc înlocuiește propulsorul boxer de 3.0 litri și 245 de cai putere, considerat insuficient pentru a satisface nivelul de performanță Subaru.
Noul Tribeca, dacă îi putem spune așa, atinge o viteză maximă de 207 kilometri pe oră și sprintează în 8,9 secunde de la 0 la 100 km/h.
Constructorul japonez declară un consum mediu de 11.6 litri la 100 km.
În privința motorului diesel, primul din istoria Subaru, producătorul nipon afirmă în continuare că acesta nu va intra în echiparea versiunii actuale Tribeca.
Modelul este disponibil pe piața europeană în două versiuni, GT care corespunde modelului cu cinci locuri – preț de bază în România de la 49.623 cu TVA inclus, și GW care privește modelul cu șapte locuri – preț de bază 51.408 euro cu TVA inclus.