Curs intensiv

Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică



Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică
Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică

25 de studenți din cinci țări europene au participat la cursul intensiv Erasmus „Self-knowledge, personal development and adaptation to the European labour market – Self Smart”, care s-a desfășurat în perioada 13-24 mai, la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, în cadrul Facultății de Științe Economice și Administrație Publică.
Cursanții provin atât de la universitatea gazdă, cât și de la universități europene de prestigiu cu care facultatea are relații de parteneriat: Savonia University – Finlanda, Baltic College – Germania, Zvolen University – Slovacia și Corunia University – Spania.
Potrivit prof. univ. dr. Carmen Năstase, managerul de proiect, „programul reunește studenți și profesori din diferite părți ale Europei în cadrul unui curs intensiv bazat pe împărtășirea experiențelor de predare și de învățare cu privire la fenomenul de autocunoaștere, dezvoltare personală și adaptarea la piața europeană a muncii”.
Conform acesteia, pe parcursul celor două săptămâni,studenții au fost împărțiți în patru grupuri distinctede lucru, fiecare grup fiind asociat unor diferite grupuri de interes: școlilede formareeducațională și vocațională (universitatea și liceele din zonă), companiile private, ONG-urile diverse, instituțiile publice (administrația publică locală).
Lafinal, studenții au elaborat un plan de dezvoltare personală, o serie de instrumente de autocunoaștere și pregătire pentru piața muncii, precum și un raport final de analiză a fiecărui grup de interes. Întregul proces de lucru a fost facilitat prin intermediul uneiplatforme e-learning și prin utilizarea celor mai eficiente instrumente inovative de educație.
“Self Smart este un curs inovativ deoarece permite studenților din domenii diferite să colaboreze în rezolvarea diferitelor probleme sociale cu privire la dezvoltarea personală, le permite acestora să lucreze practic pe zone pilot realiste. Totodată, ajută studenții să acumuleze și să dobândească experiență prin participarea la un proiect internațional, pregătindu-se pentru colaborări internaționale viitoare”, a mai menționat Carmen Năstase.


Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică
Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică
Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică
Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică
Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică
Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică
Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică
Studenți din patru țări europene, oaspeți ai Facultății de Științe Economice și Administrație Publică