Saab 9-3X intră în academia de aventură



Saab nu este interesat, cel puțin acum, să ofere un model tot-teren autentic. Cu toate acestea, marca suedeză a conceput un automobil capabil să înfrunte dificultățile unui drum neasfaltat. Se numește 9-3X și încearcă să suplinească lipsa unui SUV în gama nordicilor.
Modelul suedez dispune de două motorizări, un agregat pe benzină și unul diesel.
Dezvoltat pe platforma versiunii 9-3 SportCombi, modelul 9-3X nu prezintă mari diferențe estetice sau tehnice. Exteriorul îmbracă bosaje din plastic de culoare închisă, disponibile atât pe spoilere față și spate cât și pe praguri, pasajele roților, evacuare dublă, proiectoare de ceață cu cadru cromat, bare de amarare în culoarea caroseriei.
Gama de motorizări include unitatea turbo 2,0 BioPower de 210 cai putere și 300 Nm care poate funcționa atât pe benzină cât și pe bioethanol. Cu acest motor Saab 9-3X accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde (9,6 secunde – pentru versiune cu transmisie automată). Viteza maximă este de 230 km/h iar consumul mediu de 8,3 l/100 km (cutie manuală) și 10,1 l/100 km (cutie automată).
La aceasta se adaugă un turbodiesel 1,9 TTiD care dezvoltă 180 de cai putere și 400 Nm. Versiunea TTiD demarează în 8,7 secunde până la 100 km/h viteza maximă fiind de 220 km/h (cutie manuală) și 215 km/h (cutie automată).
Consumul este semnificativ mai bun decât la versiunea BioPower, motorul diesel având nevoie de doar 5,4 l/100 km respectiv 6,9 l/100 km în funcție de transmisia la care este cuplat acesta.
Propulsoarele pot fi cuplate la o transmisie manuală cât și automată cu șase trepte însă mult aclamatul sistem de tracțiune integrală XWD este disponibil doar pe versiunea 2.0 BioPower, în timp ce la modelul cu motor diesel tracțiunea se realizează doar pe puntea față. Spre deosebire de modelele obișnuite, 9-3X are o gardă la sol mai mare cu 20 mm la versiunea cu tracțiune față și cu 35 mm mai mult la modelul pe benzină pentru a facilita deplasările pe drumuri mai puțin accesibile.
Saab oferă standard jante de 17 inch, scaune sportive, tapițerie din piele, controlul stabilității (ESP) și o serie de dotări regăsite pe echiparea de vârf a versiunilor sale. Cu o capacitate maximă de încărcare ce variază între 419 și 1287 litri, noua versiune păstrează intacte valorile întâlnite și la 9-3 Sport Combi.
Segmentul îl dispută cu nume mai vechi, precum Volvo XC70 și Subaru Outback sau mai noi, Audi A4 Allroad și Seat Altea Freetrack.
Opțional poate fi comandat un diferențial cu alunecare limitată, controlat electronic (eLSD) pentru îmbunătățirea ținutei de drum.
Saab 9-3X are un prețde pornire de 36.650 de euro în versiunea cu tracțiune față și 39.650 de euro în versiunea XWD, cu tracțiune integrală.