Lucrările de reabilitare a Gării Ițcani, anunțate de CFR încă din vara acestui an, au început efectiv acum câteva zile, primul obiectiv al firmei care a câștigat licitația fiind refacerea peronului gării. Câțiva muncitori ai SC Compania de Construcții Feroviare Câmpulung Moldovenesc se aflau ieri la peron, partea dinspre linie a acestuia, care era foarte degradată, fiind deja îndepărtată, pentru a se turna un strat nou de ciment.
Șeful de echipă al societății a precizat că refacerea peronului este prima etapă din amplele lucrări de reabilitare a Gării Ițcani. El a precizat că se va mai lucra câteva zile, până când va ninge, după care șantierul va fi închis până în primăvara anului viitor.
Ample lucrări de reparații la exteriorul și interiorul gării, în următorii doi ani
De la anul, firma urmează să treacă la lucrări mult mai ample, care înseamnă reparații atât la exteriorul, cât și la interiorul clădirii. Practic, Gara Ițcani ar urma să revină la un aspect onorabil, lucrările care se vor face fiind doar de reparații, fără a se interveni în vreun fel la structura edificiului declarat monument istoric.
Reprezentantul SC Compania de Construcții Feroviare Câmpulung Moldovenesc a precizat că lucrările ar trebui terminate în doi ani de zile, în funcție și de bugetul care va fi alocat pe parcursul lucrărilor.
Pentru a se putea lucra în interior, persoanele care stăteau în chirie la etajul gării au fost obligate să se mute. Poate și din această cauză majoritatea CFR-iștilor și chiar a călătorilor care se aflau ieri în gară nu păreau a vedea cu ochi buni începerea lucrărilor. Oamenii s-au declarat sceptici că gara va fi reparată capital și erau nemulțumiți că se lucrează la noul peron într-o zi atât de rece, punând la îndoială calitatea lucrării.
CFR a anunțat alocarea a 1.200.000 de lei pentru lucrările de la gară. Ultimele reparații capitale au fost acum 40 de ani
Purtătoarea de cuvânt a Companiei Naționale CF CFR, Oana Brânzan, a precizat pentru Monitorul de Suceava, în luna iulie a acestui an, că Gara Ițcani se află pe lista obiectivelor de investiții finanțate din surse proprii de Compania Națională CFR SA.
Ea a precizat că valoarea investiției aprobate pentru Gara Ițcani este de 1.200.000 de lei.
Ultimele reparații capitale la această clădire, clasificată ca monument istoric, au fost efectuate în anii 1974-1975. De atunci s-au mai făcut, sporadic, doar cârpeli. Așa s-a ajuns ca Gara Ițcani să fie aproape o ruină, sala acesteia și majoritatea spațiilor interioare fiind în stare avansată de degradare. Peronul a ajuns, de asemenea, într-o stare deplorabilă, în timp ce acoperișul acestuia a fost la un pas de a se prăbuși, fiind stabilizat temporar cu bârne din lemn.
Gara din Ițcani a fost inaugurată în 1871, în perioada stăpânirii autro-ungare.
Minune concretizată
Reabilitarea Gării Ițcani, începută cu lucrări de reparații la peron
