Opel continuă să perfecționeze modelul Meriva. Acum, liderul european al monovolumelor de segment B poate fi comandat și în versiunea cu motor pe benzină de 1,4 l cu supraalimentare (120 cp) și transmisie automată. Această ofertă se adaugă celei deja disponibile, combinația între motorul diesel CDTI de 1,7 litri și transmisia automată.
Noua versiune Meriva cu motor de 1,4 litri și transmisie automată prezintă o transmisie automată de generație nouă, cu un coeficient de frecare redus și șase trepte de viteză, oferind o schimbare mai lină și mai rapidă a treptelor de viteză. Modelul Meriva cu motor CDTI de 1,7 litri și transmisie automată (110 cp) beneficiază acum de acest nou tip de transmisie.
Noul Meriva cu motor turbo de 1,4 litri și noua transmisie automată cu șase trepte de viteză dezvoltă o putere de 88 kW/120 cp și generează un cuplu puternic de 200 Nm, începând de la turația de 1.750 rpm. Poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 11,9 secunde și atinge o viteză maximă de 185 km/h.
Consumul de carburant în regim mixt este de 7,2 l/100 km (emisii de CO2 de 169 g/km). Versiunea Meriva echipată cu același motor dar cu o transmisie manuală cu șase trepte de viteză are un consum de 6,4 litri la 100 km.
Noul Meriva cu motor CDTI de 1,7 litri și putere de 81 KW/110 cp și transmisie automată generează un cuplu impresionant de 280 Nm începând de la turația de 2.300 rpm. Acesta poate accelera de la 0 la 100 km/h în 12,9 secunde, atingând o viteză maximă de 178 km/h. Autovehiculul are un consum de carburant de 6,1 litri în regim mixt și emisii de CO2 de 160 g/km.
A doua generație a transmisiei automate Opel cu șase trepte de viteză va fi lansată în vara anului 2012. Pe lângă eficiența sporită, îmbunătățirile principale includ timpi mai mici de schimbare a treptelor de viteză și un nivel redus de zgomot și vibrații. Prin micșorarea convertorului de cuplu s-a redus și forța de inerție. De asemenea, eficiența a fost sporită prin intermediul trenului de roți dințate optimizat, inclusiv plăcuțele de frecare, lagărele și inelele de etanșare.
Rigiditatea arcurilor a fost redusă aproape la jumătate, astfel încât vibrațiile sunt absorbite mai bine. Acum treptele de viteză sunt acționate de solenoizi liniari cu control direct. Aceștia sunt mai ușori și susțin o schimbare mai rapidă a treptelor de viteză.
Rezultatul a fost reducerea cu până la 60 la sută a timpului de reacției la schimbarea treptei de viteză (100 de milisecunde), în timp ce timpul total de schimbare a treptelor de viteză s-a micșorat cu până la 40 la sută.