Opel grăbește lucrurile cu pași bine calculați. După ce în urmă cu numai o lună a impresionat plăcut prin modul în care a ținut să lanseze noua gamă Insignia la Salonul Auto de la Londra, acum aflăm că bomba pregătită pentru următorul eveniment de anvergură este a treia versiune a vârfului de gamă Opel.
„Modelul Sport Tourer este atletic, puternic și deopotrivă elegant. Avem în față un automobil model de sine stătător, nu doar o simplă versiune break a sedanului Insignia”, afirmă Mark Adams, vicepreședintele departamentului de design al GM Europe. Proaspătul Insignia va fi din nou cap de afiș, de această dată la Salonul Auto de la Paris.
În octombrie germanii vor lansa în premieră mondială versiunea break ce precede variantele de caroserie sedan și hatchback dezvelite pe 22 iulie.
Denumită Sports Tourer, aceasta va beneficia de două noi motorizări, care fac din Insignia un model de clasă medie cu o ofertă foarte generoasă la capitolul propulsie.
Deși producătorul s-a ferit să dea detalii, acesta a precizat că este vorba de un agregat diesel și unul pe benzină ce se alătură gamei deja prezentate ce include propulsoarele CDTi de 2.0 litri de 110, 130 și 160 de cai, respectiv benzină 1.6 litri de 115 cai putere, 1.8 litri de 140 cai putere și turbo de 2.0 litri – 220 cai putere, 2.8 litri – 260 de cai putere.
Sports Tourer va fi comercializată în versiunile cu tracțiune față și integrală, ultima fiind beneficiara noului sistem Adaptive 4×4. Modelul de familie din gama Insignia aduce în atenție și sistemul FlexRide aflat în combinație cu tehnologia Adaptive Stability Technology și cea mai nouă generație de faruri adaptive AFL (Adaptive Forward Lighting).
Opel introduce pe Sports Tourer și dispozitivul Front Camera System, care are menirea de a observa marcajele rutiere și de a-l avertiza pe conducătorul auto în cazul în care acesta părăsește involuntar carosabilul.
Versiunea break este mai lungă cu 80 mm față de sedanul Insignia, măsurând 4.91 metri lungime față de 4.83 metri, cât are berlina. Portbagajul, una din componentele esențiale ale mașinii de familie, dispune de o capacitate de 540 de litri, volum care îl plasează pe Insignia Tourer pe locul secund în clasa medie după Ford Mondeo Sportbreak – 542 litri și înaintea unor modele ca Mazda6 Wagon – 519 litri, Volkswagen Passat Variant – 513 litri, Renault Laguna Grand Tour – 508 litri și Citroën C5 Tourer – 505 litri.
Opel va introduce pe piață noul Insignia Sports Tourer în primăvara anului viitor, prețurile nefiind comunicate.