Fiat dorește să devină un jucător important pe segmentul Daciei Logan. Italienii susțin sus și tare că în cel mult doi ani vor lansa o gamă completă de automobile low-cost destinate piețelor Europei de Vest. Concernul va adopta o strategie total diferită față de cea a Renault, în sensul că va pune în circulație modele diferite și nu derivate ale aceluiași produs, cum se întâmplă în cazul Logan.
Primele exemplare ar putea sosi pe piață chiar anul viitor, sub numele unui nou brand, al cărui nume nu a fost încă stabilit. Ceea ce se știe cu certitudine este că trei modele vor fi lansate la un interval de timp bine determinat, segmentele acoperite fiind mini și sub-compactă.
Două dintre acestea au fost dezvoltate în colaborare cu divizia Fiat din Brazilia, iar potrivit informațiilor preliminare ele sunt construite pe o platformă comună. Noile modele low-cost vor fi versiuni restilizate ale modelului Palio, care vor beneficia de motorizări optimizate atât pe benzină, cât și diesel.
Al treilea model ieftin va fi Uno, model readus în gama Fiat, și care se va poziționa în sectorul mașinilor de oraș, segmentul A. Surse din interior vorbesc deja despre intenția de a produce un al patrulea vehicul low-cost, o versiune revizuită a modelului 600, care ar putea fi lansată spre sfârșitul anului 2013. Linia de automobile ieftine ar putea fi asamblată la una din uzinele Fiat din Polonia, Serbia sau Italia.
Acestea ar putea fi branduite sub sigla Zastava sau Autobianchi, mărci cvasinecunoscute la nivel european ce vor avea nevoie de o promovare intensă. Noile modele low-cost vor surprinde prin prețul competitiv și dotările oferite în echipare standard.
Italienii își propun să livreze mașinile de buget la un preț de pornire de 6.000 – 6.500 de euro.