În noul an școlar, pe lângă numeroasele proiecte aflate deja în derulare,Colegiul Național “Nicu Gane” din Fălticeni este partener în patru noi proiecte Erasmus+ în urma evaluării aplicațiilor propuse pentru perioada 2018-2020.
Prof. Ioan Caulea, responsabilul de proiecte europene al Colegiului Național “Nicu Gane” Fălticeni, a declarat:“Proiectele Erasmus+ au ca scop îmbunătățirea calității și consolidarea dimensiunii europene în educație, încurajarea învățării limbilor străine și a cooperării transnaționale între școli, promovarea conștiinței interculturale și a inovației în ceea ce privește metodele pedagogice și tehnicile informaționale. Aceste proiecte sunt promovate și susținute financiar de către Comisia Europeană prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, se derulează în învățământul preuniversitar și implică un număr mare de persoane: elevi, părinți, toate categoriile de personal didactic, comunitatea locală, asociații nonguvernamentale. Dimensiunea europeană a educației este reflectarea unei realități care exercită presiuni, determinându-ne să întreprindem măsuri pentru a-i sprijini pe tineri să găsească modalități de răspuns la provocările lumii contemporane”.
Promovarea cetățeniei europene active
În proiectul “Good Morning Europe”, coordonat de Lycée “P. Serusier” dinCarhaix, Franța, fălticenenii vor avea ca parteneri școli din Turcia, Italia, Spania, situate departe de principalele orașe europene, în regiunile periferice ale Europei, pe insule sau în zonele rurale. Proiectul vizează realizarea unei rețele de creație radio, elevii și profesorii urmând să comunice prin intermediul radioului. Întreaga producție radiofonică va fi realizată de elevii implicați în proiect.
Al doilea proiect, “Building Equality Over Diversity”, coordonat de Istituto Tecnico Industriale “E.Majorana”, Grugliasco, din Italia are ca parteneri colegiul fălticenean și instituții de învățământ din Cordoba și Sevilla, Spania și Selçuklu, Turcia.Acest proiect de parteneriat multilateral vizează favorizarea integrării și incluziunii sociale, promovarea unei cetățenii europene active și experimentarea unor noi metode de învățare.
Cel de-al treilea parteneriat Erasmus+, “Creating Competent Citizens Using 4Cs”, având drept coordonator I Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Broniewskiego w Bolesławcu, Polonia, are parteneri din Italia, Portugalia, Spania și Suedia. Scopul principal al proiectului este de a dezvolta competențe de comunicare, colaborare, creativitate, gândire critică la elevi prin organizarea și desfășurarea de activități care ar trebui să motiveze și să educe tinerii pentru cetățenia activă și participarea la viața politică, economică și socială a Uniunii Europene.
Ultimul proiect în care este implicat în anul școlar 2018-2019 colegiul fălticenean este intitulat “Neverland…Make It Real! (Ne.M.I.R.)”coordonat de Liceo Statale “P. E. Imbriani”, Avellino, Italia, partenerii fiind din Croația, Grecia și Spania. Proiectul vizează formarea elevilor pentru a fi cetățeni mai buni, participând activ la crearea unor „recomandări” pe care le vor distribui și le vor face cunoscute la nivelul comunităților acestora. În „Neverland”, elevii vor participa la un guvern european ideal, participând la ateliere de lucru, intervievând profesioniști, scriind „recomandări”, abordând problemele sociale și culturale ale țărilor lor și ale partenerilor lor, pentru a promova egalitatea socială și non-discriminarea culturală.
Parteneriatele internaționale cresc prestigiul școlii
Directorul instituției de învățământ din Fălticeni, prof. Cristina Nechifor, a subliniat că “antrenarea elevilor școlii noastre în activități de anvergură internațională a dus și va duce la înțelegerea existenței și valorizarea multiculturalismului, oferindu-le șanse de afirmare la nivel european. Creșterea prestigiului școlii vine și ca o consecință a acestor parteneriate internaționale, imaginea acesteia fiind promovată atât la nivel național, cât și european, îmbunătățindu-se astfel, pe de-o parte, relațiile cu organismele instituționale și cu autoritățile publice locale, pe de altă parte, atrăgând atenția comunității locale asupra unor rezultate deosebite obținute de elevii noștri îndrumați de un corp didactic de excepție”.