BMW este un deținător neînvins al titlului la Motorul Anului. Propulsoarele care garantează furnizarea eficientă a puterii la actualele modele BMW au ocupat primul loc la jumătate din cele opt categorii de cilindree. Cvartetul învingător a cuprins două motoare cu patru cilindri, unul cu șase cilindri dispuși în linie și un propulsor cu opt cilindri. Titlurile „best-in-class” au fost obținute de motorul turbo de 1,6 litri de la MINI John Cooper S, cel cu patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo care propulsează – printre altele – noul BMW 328i, agregatul cu șase cilindri dispuși în linie cu M TwinPower Turbo de la BMW Seria 1 M Coupé, dar și versiunea V8 aflată sub capota BMW M3. Câștigătorii de anul acesta au fost aleși de un juriu internațional compus din 76 de jurnaliști auto din 36 de țări. Laureații „Engine of the Year Awards” au fost prezentați în cadrul Engine Expo de la Stuttgart.
În 2012, motoarele cu design diferit, create pentru modelele BMW au dominat mai multe categorii de cilindree. În plus, portofoliul câștigător în acest an acoperă un interval de putere neobișnuit de mare, de la 135 kW/184 CP la 309 kW/420 CP.
Competiția 2012 a consemnat, la categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsă între 1,4 și 1,8 litri, victoria propulsorului aflat în dotarea MINI Cooper S, o continuare a succesului înregistrat în urmă cu un an. Motorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, dezvoltă un maxim al puterii de 135 kW/184 CP cu ajutorul turbocompresorului twin-scroll, a injecției directe pe benzină și a gestiunii variabile a supapelor bazată pe tehnologia VALVETRONIC patentată de BMW.
Un alt motor este noul propulsor de 2,0 litri ce dispune de tehnologie BMW TwinPower Turbo. Motorul turbo cu patru cilindri, care oferă 180 kW/245 CP și dispune de injecție directă High Precision Injection și VALVETRONIC, i-a cucerit imediat pe jurați, astfel că a triumfat în categoria propulsoarelor cu capacitatea cuprinsă între 1,8 și 2,0 litri. În prezent, acest motor se află în echiparea noului BMW 328i Sedan, dar și a modelelor BMW 528i, BMW Z4 sDrive28i, BMW X3 xDrive28i și BMW X1 xDrive28i.
Premiul la categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsă între 2,5 și 3,0 litri a fost acordat propulsorului cu șase cilindri dispuși în linie, a cărui tehnologie a impresionat juriul și în anii anteriori. În 2007 și 2008, motorul de 3,0 litri – cu două turbocompresoare, High Precision Injection și Double VANOS, a obținut locul I în clasamentul general al competiției „Engine of the Year Awards”. Agregatul a reprezentat baza atât pentru propulsorul M TwinPower Turbo care echipează BMW Seria 1 M Coupé, cât și pentru motorul BMW TwinPower Turbo de la BMW Z4 sDrive35is. Furnizor al unei puteri de 250 kW/340 CP, motorul cu șase cilindri dispuși în linie, de mare turație, și-a atins cel mai înalt nivel de putere. Consecința a fost o performanță cu adevărat remarcabilă care i-a permis să obțină un nou trofeu la Premiile Motorul Anului.
O realizare de acest nivel este depășită numai de seria de succese a celui de-al patru câștigător BMW Group în 2012.
Pentru al cincilea an consecutiv, motorul V8 din dotarea modelului sport BMW M3 a făcut dovada tuturor acestor calități în clasa de cilindree cuprinsă între 3,0 și 4,0 litri. Motorul atmosferic de 4,0 litri este deosebit de atractiv datorită conceptului emblematic M de turație înaltă, puterii maxime de 309 kW/420 CP și demarajului remarcabil.
Pe lângă acestea, propulsorul cu opt cilindri a convins și prin eficiența remarcabilă datorită funcției Auto Start-Stop, generării energiei la frânare și altor tehnologii Efficient Dynamics.