Polițiștii de la Serviciul Județean Transporturi Suceava au reușit să-l identifice și pe al doilea șofer care a traversat o trecere de nivel de cale ferată deși semnalele acustice și luminoase pe culoarea roșie erau în funcțiune. Este vorba de un șofer de 68 de ani, din municipiul Suceava, care se afla la volanul unui autoturism marca Audi și care a traversat înaintea unui autobuz în care se aflau 30 de călători. Bărbatul din Audi a fost lăsat fără permis pentru 120 de zile și a primit o amendă de 1.305 lei, exact la fel ca și șoferul de pe autobuz. Culmea este că ambii sunt șoferi profesioniști și ar fi trebuit să conștientizeze pericolul la care se expun pe ei și pe cei pe care îi transportă, dar din păcate se pare că lucrurile nu stau deloc așa. Șoferul de pe Audi ar fi motivat că nu a văzut că semnalele erau pe roșu, deși toată lumea stătea în coloană și aștepta. Ancheta polițiștilor de la TF a plecat de la serie de imagini video surprinse de șoferi care așteptau în coloană trecerea trenului, la trecerea la nivel semaforizată acustic și luminos de la Stroiești, imagini în care se vede cum din sens opus trec mașini pe roșu, inclusiv un autobuz.
Autobuzul firmei Family, care efectuează curse regulate pe relația Stroiești – Suceava și retur, a fost condus în acea zi de 27 iulie de un bărbat în vârstă de 57 de ani, din Suceava, șofer profesionist, cu toate categoriile de permis. Bărbatul a fost identificat și citat la poliție, unde a recunoscut că el se afla la volan. Și-a ”motivat” acțiunea iresponsabilă prin faptul că ar fi stat 15 minute și semaforul nu s-a schimbat, dar și că ar fi fost presat de călători să treacă pentru că oamenii se grăbeau.
Polițiștii de la Serviciul Județean Transporturi Suceava i-au demontat cu ușurință declarația. Ei au stabilit ora exactă a trecerii, 11:18 minute. La acea oră, trenul marfar 96.851 circula pe sensul de la Suceava spre Stroiești. Având în vedere că trenul a ajuns la 11:20 în stația Stroiești, concluzia este că șoferul de autobuz a trecut peste linie cu mijlocul de transport (în care avea în jur de 30 de călători conform declarației sale) cu 20-30 de secunde înainte de a veni trenul marfar.
De precizat și că semnalele sonore și luminoase pornesc atunci când trenul trece peste un senzor montat pe calea ferată, pornind în medie cu 2 minute înainte ca trenul să traverseze pasajul. E drept, au fost rareori și sincope, legate de funcționarea sistemului perioade mai lungi, dar nu este cazul acum. Oricum ar fi, chiar și în caz de defecțiune, este periculos și de neînțeles ca un șofer să forțeze o astfel de trecere.
Agentul-șef Gabriel Nicolai Moroșan, șeful Postului de Poliție TF Suceava Nord, a transmis că aceste încălcări ale legislației sunt dintre cele mai grave, iar riscurile sunt enorme. De altfel, în urmă cu 20 de ani, la aceeași trecere de nivel de cale ferată s-a produs o tragedie uriașă, care s-a lăsat cu pierderi de vieți omenești.
”Fapta conducătorului de autobuz este una de o gravitate imensă întrucât nu și-a pus doar viața lui în pericol, ci și a altor 30 de pasageri, persoane nevinovate care puteau fi victimele unui carnagiu similar celui de acum 20 de ani, când, în același pasaj de trecere la nivel cu calea ferata, era surprins un autoturism Dacia papuc care transporta 6 navetiști. Toți au murit, inclusiv o femeie însărcinată a cărui făt a fost găsit la câțiva metri de ea, încă legat prin cordonul ombilical. La fel de gravă este și fapta șoferului care conducea autoturismul marca Audi și care, la rândul său, avea cel puțin o persoană pe care o transporta. Facem apel pe această cale ca șoferii să respecte semnele de la trecerile de nivel cu calea ferată pentru a evita tragedii cu consecințe dintre cele mai grave”, a precizat agentul-șef Gabriel Nicolai Moroșan.