miercuri, 27 iun 2012 - Anul XVII, nr. 147 (5052)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,925 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7278 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   4 imagini |   ø fişiere video

Stagiu de formare

Profesori de la Palatul Copiilor Suceava, specializaţi la Valencia

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

 

Profesori de la Palatul Copiilor Suceava au participat, în perioada 4 – 17 iunie, la un stagiu de formare, în Valencia – Spania, în cadrul Programului „Leonardo da Vinci” – VETPRO (Vocational Education and Training for Professionals). Ei au făcut parte din grupul celor zece profesori formatori (şapte formatori şi trei inspectori) de la Palatul Copiilor, dar şi de la celelalte cluburi din judeţ.

Directorul Palatului Copiilor Suceava, profesorul Victor Şutac, profesoarele Petronela Rusu şi Beatrice Choleva, împreună cu inspectorul de specialitate pentru educaţie permanentă, Tatiana Vîntur, au fost oaspeţii mai multor instituţii de învăţământ din Spania.

Activităţile din proiect s-au desfăşurat pe mai multe domenii şi au avut ca teme de dezbatere „Activitatea educativă formală şi nonformală din sistemele de educaţie din cele două ţări - asemănări şi deosebiri”, la care au luat parte reprezentanţi ai echipei manageriale de la Conselleria d`Educació.

 

Educaţia formală şi nonformală din România şi Spania

În cadrul stagiului de formare, sucevenilor li s-a explicat care este rolul Conselleria d`Educació, respectiv a inspectoratelor şcolare din România, în activitatea educativă formală şi nonformală, de consiliere şi orientare profesională. Totodată au fost prezentate modalităţile şi instrumentele de identificare a nevoii de formare a personalului didactic din Spania, referitor la educaţia formală şi nonformală, alternative ale elevilor pentru petrecerea timpului liber.

În una din zilele de desfăşurare a proiectului a avut loc o masă rotundă cu tema „Educaţia formală şi nonformală din România şi Spania. Identificarea punctelor tari şi a punctelor slabe cu privire la organizarea, desfăşurarea şi coordonarea activităţii educative formale şi nonformale la nivelul unităţilor şcolare din regiunea Valencia şi din judeţul Suceava”.

Directorul Palatului Copiilor, Victor Şutac, a spus că rezultatele proiectului vor fi utilizate de fiecare participant în domeniul său de activitate profesională, iar profesorii formatori vor organiza în unităţile şcolare pe care le reprezintă şi în cluburile copiilor din judeţ module de formare legate de temele din proiect. Inspectorii, profesorii metodişti vor folosi metodele identificate pe parcursul mobilităţii în activitatea de îndrumare şi control desfăşurată în unităţile şcolare din judeţ, iar după terminarea proiectului, participanţii la mobilitate vor contribui la îmbogăţirea ofertei educaţionale din unităţile din care fac parte. Materialele realizate vor fi folosite pentru elaborarea Ghidului metodologic pentru educaţie nonformală. Proiectul a fost finanţat de Comisia Europeană şi s-a desfăşurat în parteneriat cu ESMOVIA Valencia”.

        

Atelier de lucru româno-spaniol

La Escuelas San Jose Jesuitas Valencia a fost organizat atelierul de lucru „Elaborarea modulului de formare pentru profesori în vederea dezvoltării competenţelor necesare elaborării de proiecte cu tema <Parteneriatul şcoală – familie – biserică>”. Activităţile s-au desfăşurat în echipe de profesori, formatori, inspectori care predau aceleaşi discipline în România şi Spania.

Au fost prezentate comparativ modalităţile de realizare a activităţilor extraşcolare în cele două instituţii, Palatul Copiilor Suceava şi Costa de Valencia: vizite de lucru, excursii tematice, expoziţii, concursuri extraşcolare, tabere, ateliere interactive în muzee.

        

Transfer de experienţe între două sisteme de învăţământ

Inspectorul de specialitate Tatiana Vîntur, din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, a explicat că „proiectul a urmărit îmbunătăţirea strategiilor şi metodelor necesare dobândirii competenţelor cheie în contexte nonformale: competenţelor de învăţare, tehnice, civice, interculturale, comunicare în vederea dezvoltării personale şi profesionale a resurselor umane. Totodată, a avut loc un transfer real de experienţe din cele două sisteme de învăţământ, am identificat criterii pentru elaborarea unor activităţi de formare profesională în domeniul voluntariatului, activităţilor extraşcolare şi de petrecere a timpului liber”. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Profesori de la Palatul Copiilor Suceava, specializaţi la Valencia.
 Vizualizări articol: 847 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.0 din 1 vot
Profesori de la Palatul Copiilor Suceava, specializaţi la Valencia3.051

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei