Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 16 iun 2008 - Anul XIII, nr. 139 (3820)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6699 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Suceava

Măsuri speciale pentru reducerea numărului câinilor vagabonzi

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Inventar al câinilor vagabonzi din Suceava. Confruntaţi cu o creştere semnificativă a numărului câinilor vagabonzi din municipiul Suceava, sucevenii au solicitat Primăriei să ia măsuri ferme, care să le permită să circule liniştiţi, fără teama de a fi atacaţi oricând.

Dacă în toate ţările occidentale, cea mai eficientă metodă de a controla numărul câinilor vagabonzi a fost cea de eutanasiere, abia apoi fiind înfiinţate câteva centre în care mai sunt aduse rarele exemplare de câini comunitari, la noi, singura metodă permisă pentru protejarea populaţiei este sterilizarea patrupedelor.

“Noile legi ne interzic eutanasierea câinilor vagabonzi, indiferent dacă ei sunt agresivi, bolnavi sau foarte bătrâni. De aceea, împreună cu asociaţia ProAnima, am discutat un nou parteneriat şi am stabilit un set de măsuri concrete, care vor avea ca efect reducerea numărului de câini vagabonzi, dar în timp”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu.

 

Campanii de sterilizări şi de adopţii

O primă măsură va fi cea de inventariere a câinilor vagabonzi din Suceava, corelată cu o dublare a numărului de sterilizări anuale, de la 500 la 1000 de câini.

Câinii care vor trece prin mâna doctorilor veterinari, pentru a fi sterilizaţi, vor fi şi tatuaţi, cu o anume culoare, pentru a putea fi mai uşor identificaţi cei ce trebuie prinşi şi duşi la sterilizat.

În plus, sterilizarea câinilor va fi extinsă şi la localităţile limitrofe Sucevei, considerându-se că mulţi dintre câinii vagabonzi provin de acolo.

Primarul Sucevei a mai spus că, pentru reducerea numărului de câini care vagabondează pe străzi, vor fi organizate periodic târguri de adopţii pentru exemplarele aduse la adăpostul din lunca Sucevei, în vreme ce, pentru a fi înregistrate mai puţine atacuri ale câinilor vagabonzi asupra copiilor, în şcoli şi grădiniţe vor fi trimise persoane care să le explice copiilor ce comportament să adopte în prezenţa câinilor vagabonzi.

“Personal, sunt de acord şi cu alte metode de a gestiona problema câinilor vagabonzi, pentru că pe primul loc ar trebuie să fie siguranţa populaţiei. Legea nu ne permite acum decât să-i prindem, să-i sterilizăm şi să le dăm din nou drumul pe străzi. Vom face intervenţii la Guvern, pentru modificarea legii, dar până atunci, trebuie să luăm măsurile pe care le putem. Nu vrem ca pe străzi să fie mai mulţi câini decât copii”, a spus Ion Lungu, care a recunoscut că problema câinilor vagabonzi nu prea poate fi ţinută sub control, din cauza ratei foarte ridicate de înmulţire a acestora.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Măsuri speciale pentru reducerea numărului câinilor vagabonzi.
 Vizualizări articol: 1128 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
Măsuri speciale pentru reducerea numărului câinilor vagabonzi5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Lungu -depasit deja trimis de
(16 iun 2008, 12:11:05
CARE SUNT MASURILE ASA DE SPECIALE?????

ADICA NIMIC!!! TE LAUDAI LUNGULE CA FACI REFERENDUM IN SUCEAVA, APROPO DE ELIMINAREA CAINILOR VAGABONZI!!!!!

ACU TE-AI VAZUT IAR IN FOTOLIU DE PRIMAR SI GATA AI LASAT-O MAI MOALE!!!!

VIN ALEGERILE GENERALE...VA MAI VOTEAZA....MAIDANEZII!!!!!
1.1  RE: Lungu -depasit deja trimis de
(16 iun 2008, 19:22:38
Ce naivi suntem? Nimeni nu observa ca domnul primar, votat cu mare s�rg de suceveni, nu vrea sa faca ceva �n aceasta privinta. Ce rezolva recensam�ntul c�inilor? Pentru a justifica neimplicarea scoate la �naintare ceea ce el stie mai bine, (ceea ce a aplicat si �n mandatul trecut c�nd a aprobat, �n c�rdasie cu cei de la urbanism, construirea chioscurilor pe spatiile verzi) si anume ca el doreste cu ardoare sa rezolve ceva, dar, atentie!, nu-i permite legea. Cu lentoarea de la noi, �n cazul modificarii unei legi idioate vom ajunge un oras napadit de patrupede, vectori ai unor boli grave cu transmitere la om, (turbarea). Sa traiesti bine, domnule primar.
2.   Ham trimis de
(16 iun 2008, 12:30:58
Bai,Gigi,mai apasa caps lock din cand in cand,nu e nevoie sa scrii cu majuscule!Iar faptul ca primarul a facut aceasta declaratie inseamna ca-l intereseaza problema si cauta solutii de rezolvare imediata,nu lente,ca un referendum
3.   Tepuieli trimis de
(16 iun 2008, 12:42:46
Pentru a scapa de ciini vagabonzi ar trebui mai intii eutanasiati alesi care au dat aceasta lege care interzice eutanasierea ciinilor vagabonzi. Iubesc animalele dar este strigator la cer ca sa se cheltuie mai multi bani cu un ciine decit cu un batrin amarit care sta la un camin. In toate tarile civilizate sa-au luat masuri radicale si au scapat de ciini vagabonzi, numai noi sintem mai cu mot. CEI care dau asemenea legi nu au probleme cu ciini vagabonzi deoarece ei circula numai cu masina iar cind merg pe jos au budigarzi care-i pazesc, asa ca ei nu pot fi atacati de haitele de ciini. Asta este tara in care traim unde mai protejati sint ciini vagabonzi decit oameni, toate datorita acestor monstri care s_au perindat pe rind la putere si care ne-au dus pe ultimul loc din Europa, la nivelul de trai.
4.   Bidonvil Suceava trimis de
(16 iun 2008, 12:42:51
Primarul Sucevei a mai spus ca, pentru reducerea numarului de c�ini care vagabondeaza pe strazi, vor fi organizate periodic t�rguri de adoptii pentru exemplarele aduse la adapostul din lunca Sucevei, �n vreme ce, pentru a fi �nregistrate mai putine atacuri ale c�inilor vagabonzi asupra copiilor, �n scoli si gradinite vor fi trimise persoane care sa le explice copiilor ce comportament sa adopte �n prezenta c�inilor vagabonzi.

Nu ca e genial sa ai o asemenea viziune despre rezolvarea sitoatie, o sa vedem dimineata iesind din modernele noastre blocuri zeci,poate sute sau mii de suceveni care-si vor plimba cinii maidanezi ,bine hraniti si spalati in imensele parcuri din oras sau din jur,eventual alergind impreuna cu cinii.
5.   Pentru iubitorii de maidanezi trimis de
(16 iun 2008, 13:09:48
va plac maidanezii, luatii acasa si cand iesiti pe strada, tine-l in lesa, cu botnita, cu punga , maturica si faras pentru ca nimeni nu-i obligat sa sara in sus cand vede o potaie ca se repede la el sau la copilul sau, sau eventual sa se scarbeasca cand isi face nevoile in mijlocul drumului.Sunt pentru eutanasierea totala a cainilor fara stapan.Cui ii plac sas-i pupe in bot nu sa de-a din clanta.Nu mai putem de mari samaritieni cand vezi un rapan de caine cocarjit si vai de el ca i-a un sut in popou.
5.1  RE: Pentru iubitorii de maidanezi trimis de
(16 iun 2008, 13:12:47
Esti doar un berbec. Anonim si agramat. Si cu nimic mai presus dpmdv decat un "rapan de caine cocarjit si vai de el".
5.2  RE: Pentru iubitorii de maidanezi trimis de
(16 iun 2008, 14:31:35
Subscriu la ce ai zis SONICE. Din pacate, multi "oraseni" suceveni si-au uitat originile, au uitat ca ii trezea dimineata cocosul, iar grivei le pazea batatura, chiar daca mai latra noaptea aiurea si se mai dadea printr-un cuibar cu oua.

Intr-adevar unii sunt periculosi, si musca, si trebuie facut ceva in aceasta privinta, dar de catre cineva rational si cu cap. Si sincer nu cunosc pe nimeni care sa corespuna profilului...
5.3  RE: Pentru iubitorii de maidanezi trimis de
(16 iun 2008, 15:26:11
pentru Max.

.....unii sunt periculosi si musca si trebuie facut ceva..... dar acel ceva nu-l va face nimeni niciodata, pentru ca exista acesti IUBITORI DE MAIDANEZI care au tot timpul ceva de obiectat!!!!! DAR EI NU FAC NIMIC!!!!

exista o singura solutie: EUTANASIEREA TUTUROR MAIDANEZILOR!!! si apoi daca mai scapa unul, doi...puteti sa-l pupati sub coada, pe rand, voi iubitorilor de maidanezi!!!!
5.4  RE: Pentru iubitorii de maidanezi trimis de
(16 iun 2008, 18:09:23
mai prostule...vezi tzi de treaba ta taran imbecil
6.   "IUBITI SI CAINII VAGABONZI"... trimis de
(16 iun 2008, 14:25:07
In lumea civilizata NU ASASINAREA LOR IN MASA este solutia stimabililor...Daca gandim si facem asa ceva inca mai ramanem pe loc 100 de ani ! Dar sa vedem ce spune Sfanta Biblie despre TREBUSOARELE ACESTEA : "Cine junghie un bou ca jertfa, nu este mai bun ca cel ce ucide un OM.Cine jertfeste un miel este CA CEL CE RUPE GATUL UNUI CAINE,cine aduce un dar de mancare este ca cel ce ar varsa sange de porc,cine arde tamaie este ca cel ce s-ar inchina la idoli, TOTI ACESTEA ISI ALEG CAILE LOR SI SUFLETUL LOR ISI GASESTE PLACERE IN URACIUNEA LOR"...( ISAIA,C.66,V.3 ) Cine are cap si minte pentru a pricepe aceste cuvinte , SA PRICEAPA ! ! ! Oricum,de multe ori acesti caini sunt MAI DOMNI SI MAI LORZI DECAT OAMENII...
7.   Problema trimis de
(16 iun 2008, 14:26:15
Intr-adevar, intr-un fel sau altul trebuie rezolvata si problema catzeilor fara stapan, preferabil fara cruzime si violenta inutila. Cei care critica cainii sunt in general persoane fara suflet si cu o ratiune afectata de traume din copilarie. Iar dupa ce vor disparea cainii, se vor enerva pe cersetori si vor vrea sa ii eutanasieze si pe astia, apoi pe tigani, etc... Luati-l ca exemplu pe ANONIMUL de mai sus...

Problema e, ce ne facem cu dubele pline cu caini care vin de la Botosani si ii lasa la marginea sucevei? Ca degeaba ne strofocam si omoram caini, daca o facem pentru vreo 7 judete limitrofe care ne alimenteaza constant cu caini vagabonzi.
7.1  RE: Problema trimis de
(16 iun 2008, 17:20:32
si sucevenii ce ar trebui sa faca? sa plimbe cainii cu duba inapoi in Tara paielor, sa ne purtam si noi ca taranii aia? si da, unii au traume din copilarie sau poate sunt alergici, ce ar trebui sa faca? sa stea inchisi in casa din cauza cainilor vagabonzi? in fata blocului meu se aduna noaptea cate 20-25 de caini si latra sub geam! si tu vrei sa ne uitam rabdatori si plini de ingaduinta si dragalasenie la ei? si te rog sa-mi spui cum ai rezolva tu aceasta problema "fara cruzime si violenta inutila"!
7.2  RE: Problema trimis de
(16 iun 2008, 20:32:57
Da...ceea ce au inceput sa faca cei de la VierPfoten, si nu li s-a dat sansa sa termine din motive imbecile...S-a simtit faptul ca nu se mai inmulteau, nu mai vedeam catelusi fatati aiurea pe la toate colturile blocurilor. Daca s-ar fi continuat, altfel ar fi fost situatia....si mai ales daca nu ne veneau caini si pe "import" din botosani...AIA A FOST O SOLUTIE BUNA, iar cei care o sa zica ca a fost afacere, mananca ciuperci gratis !
8.   Referendumul spagarului garantat trimis de
(16 iun 2008, 15:22:32
iar si-a adus aminte oracolul de la prelipca de problema potailor care dau un aer european comunei suceava.desi a avut la indemina de muuuuuult timp destule solutii pt a o rezolva (vezi de ex oferta de la vier pfoten) nu s-a sinchisit citusi de putin!deh,nu-i iese nimic din asta...sau oricum e obisnuit sa umble printre patrupede prietenoase ca la prelipca la tara(asa cum se pare ca e mai bine de jumatate din acest tirg de tarani adusi la suceava si facuti domni peste noapte)...

poate ne mai inveseleste cu vreo taxa speciala ca sa-i hraneasca si distreze!

in incheiere,vreau sa-i multumesc marelui cirmaci lungu pt noaptea nedormita din cauza maidanezilor care urlau la luna in tot cartierul george enescu vineri spre duminica!
9.   Solutia !!!!!!!!!!!! trimis de
(16 iun 2008, 15:57:11
E foarte simplu si eficient, 2 kg de carnita ... de vitel de preferinta..:))))) , bine macerata in cateva grame de stricnina . Si apoi impartita darnic potailor din oras . Rezultat garantat, satisfactie deplina a muncii depuse..:)))))) Apropo pentru iubitori de potai...... sa va muste voua potaile, copilul sau fratiorul mai mic , sa vedem daca tot atat de iubitori de potai sunteti
10.   Pentru iubitorii de maidanezi trimis de
(16 iun 2008, 17:31:15
sunteti niste papagali.Numai ca aia stau in custi iar voi sunteti liberi sa pupati potaile in bot sau sub coada.
10.1  RE: Pentru iubitorii de maidanezi trimis de
(16 iun 2008, 20:36:13
Tu ai o problema cu pupatul cainilor...pe cuvant, imi plac cainii, da nu i-am pupat niciodata...pare-mi-se ca tu esti amator mare de atat ii mai pupi in sus si in jos...
11.   Problema oamenilor CAINIIIII trimis de
(16 iun 2008, 18:36:41
in primul rand parintii sa educii copii cum sa se poarte cu animalele( cainii-pisici),unii din ei sunt sadici si ii omoara mai ales puii iar altii arunca cu pietre in ei asta pentru distractie.Si atunci ce va mai mirati ca ii musca .Noi trebuie sa impartim pamantul si cu animalele ca nu suntem noi stapanii planetei.
11.1  RE: Problema oamenilor CAINIIIII trimis de
(16 iun 2008, 20:34:31
Nu ai cu cine sa discuti argumente din astea...stiu ce zici tu, dar nu ai cu cine vorbi...
12.   Solutii??? trimis de
(16 iun 2008, 20:32:40
De 2 zile a aparut o noua gasca de caini in Burdujeni, in fata blocului meu, langa Scoala Nr 11: sunt vreo 12 caini, mari cat lupii, nu se cunosc intre ei, se lupa pentru suprematie si nu te poti apropia de locul cu pricina. Am ajuns sa intru in scara blocului, inconjurand vreo 200 de m.

Se stie ca acesti caini sunt aduci in Burdujeni in dube, cu numarul ascus, insa se poate vedea ca e vorba de orasul Piatra Nemat si cateodata de Botosani.

Ce e de facut? ... ca nu e buna nici solutia cu otrava: in primavara, gaseam sub masina, in fiecare zi cate un caine mort....
13.   Omor! trimis de
(16 iun 2008, 21:27:35
Cainii sunt facuti sa fie animale cu stapan. Poate ne-am saturat sa vedem caini murdari la casa scarii si noaptea sa nu putem dormi de latratul lor. Si nu m-am nascut la tara sa stau laolalta cu toate animalele, clar?

In orice tara normala cainii sunt tinuti maxim 2 sapt in adapost si daca nu-i adopta nimeni, sunt eutanasiati. Dar e normal ca la noi nimic nu se face cu judecata.

Legea s-a dat numai sa poata fura de pe urma asa-ziselor adaposturi.

Ce vi se pare atat de inuman sa-i tina 2 sapt dupa care sa-i eutanasieze daca nu apare vreun iubitor de caini responsabil care sa-i adopte?

Toti astia care ii aparati dati numai din gura. De ce nu faceti ceva ptr lighioane? Strangeti bani si faceti adaposturi. Oferiti-va ca voluntari...

Sau e mai usor sa va prefaceti ca sunteti buni si va pasa?
13.1  RE: Omor! trimis de
(16 iun 2008, 21:59:03
Exact asta fac draga mea...am strans si strang bani pentru adaposturi, si sper din suflet sa revina cei de la Vier Pfoten, dar aici nu tine de mine. Si am zis ca intr-adevar trebuie facut ceva mai mult cu ei decat sa fie inghesuiti in adaposturi.

Cat despre remarca ca nu te-ai nascut la tzara, mai bine taceailaughing ... chiar imi facusem o parere buna...nevermind
14.   EDI are dreptate trimis de
(17 iun 2008, 00:47:40
Si eu am vazut copii dand cu pietre in catei, uni fug, altii incearca sa se apere, puii cel putin nu au nici o sansa, ti se rupe sufletul cum plang. Am vazut si copii care iubesc cateii, se joaca cu ei, uneori sunt brutali fara sa vrea, si bietele animale nu fac nimic, strang din ochi si din dinti cand sunt stransi prea tare in brate sau cand sunt trasi de urechi, caci simt ca sunt iubiti, ca acei copii nu au intentia sa-i raneasca! Dar cum putem sa facem educatie unor copii cand la baza acestei educatii nu este toleranta si dragostea. Vad atat venin in comentariile unor oameni, de ma cutremur.Tot invoca pericolul pe care il reprezinta cainii si propun masuri radicale. Eu sper ca Dl LUNGU are intelepciunea de a fi uman cu niste biete vietati, chiar daca nu pot pune stampila pe un vot. MAX ai si tu dreptate! Am vazut si eu niste adaposturi de m-am cutremurat. Nu poti uita privirea cateiilor de acolo!!
15.   Suceava, sat de tip asiatic trimis de
(17 iun 2008, 07:06:17
sa ne fie rusine ca din cauza unor babe menopauzate si curve pocaite traim intr-un oras mizerabil unde cainii vagabonzi ne latra zi si noapte si ne fugaresc copiii!Acum se prasesc din nou si nimeni din primarie nu intelege ca traim in secolul XXI ,pe continentul european.Lungule,n-ai nici creier nici coaie!

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei