Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 11 oct 2018 - Anul XXIII, nr. 228 (6938)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video
Doru POPOVICI

Doru POPOVICI


În pas cu tehnologia

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Nu ştiu dacă în vreun alt sport s-au produs modificări comparabile ca număr şi ca importanţă cu cele din Formula 1. În fond, nimic mai normal decât să updatezi regulile în acelaşi ritm cu îmbunătăţirile aduse maşinilor participante la această competiţie care, până să înceapă valul schimbărilor, dăduse semne măcar de leşin, dacă nu de-a dreptul de moarte clinică. Dacă ţineţi minte momentul acela, pe la sfârşitul anilor '90, Eurosport chiar a renunţat să mai transmită cursele de Formula 1 şi le-a înlocuit cu transmisiile din Indicar, motivul fiind interesul tot mai scăzut al publicului, inclusiv al telespectatorilor, pentru această competiţie. Ciudat e că în acest timp maşinile... nu stăteau! Adică evoluţia ştiinţei şi tehnologiei a adus nenumărate îmbunătăţiri ale motoarelor şi caroseriilor, de aici apărând la un moment dat chiar necesitatea de a mai tăia din viteza maşinilor, limitându-se capacitatea cilindrică, dar şi puterea motoarelor, apoi obligativitatea unui număr de schimbări de pneuri, ba renunţându-se chiar şi la alimentarea din timpul cursei pentru a-i forţa pe piloţi la economie de carburant şi implicit la o viteză diminuată. Astea însă nu au împiedicat nicidecum înregistrarea de noi şi noi recorduri de viteză pe toate circuitele şi, desigur, apariţia unor piloţi absolut geniali, precum unicatul numit Michael Schumacher. Modificările despre care vorbeam s-au produs însă nu doar la maşini, ci şi în abordarea competiţiei: dacă în urmă cu 10 ani te dădeai la o parte spre a-ţi lăsa colegul de echipă să te depăşească, erai pasibil de sancţiuni de tot felul, de la pierderea locului în cursa respectivă, până la amenzi colosale şi chiar la suspendarea din activitate. Acum, lucrul e nu doar normal, ci şi obişnuit, astfel că la Grand Prix-ul Rusiei de la Soci, Bottas i-a cedat locul 1 lui Hamilton, ceea ce practic i-a şi adus un nou titlu mondial. Regulamentar e O.K. Moral, nu prea.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului În pas cu tehnologia.
 Vizualizări articol: 1452 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.7 din 3 voturi
În pas cu tehnologia3.753

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Alte articole semnate de:
Doru POPOVICI
Doru POPOVICI
Gabriel MANTA
Gabriel MANTA

 

 

RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei