Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 14 mar 2014 - Anul XIX, nr. 59 (5568)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Cum îţi aperi reputaţia online de dezastru

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Treaba ta, ca lider de succes, este să protejezi atât reputaţia ta, cât şi reputaţia companiei tale. În momentul în care zvonurile şi dezinformările încep să circule, acestea vor apărea în căutările online legate de afacerea ta şi este posibil să distrugă tot ce ai clădit în timp. Keith Wyche, expert în conducerea afacerilor, este de părere că antreprenorii trebuie să realizeze că tot ce fac, tot ce spun şi tot ce scriu poate fi descoperit şi vizualizat în orice moment.

Regulile stricte şi comportamentele care seamănă cu acelea ale unui robot pot fi folositoare la un moment dat pentru cei care îţi urmăresc activitatea pe reţelele de socializare, dar de asemenea, ajută oamenii care se ocupă de aceste post-uri, spre a evita erorile. Problema este că regulile impuse, rigide, vor face ca post-urile companiei tale să pară prea seci şi plictisitoare. Când vine vorba despre social media, originalitatea este un lucru necesar, dar şi riscant.

Ce poţi face în momentul în care reputaţia ta online a fost afectată (indiferent dacă asta s-a întâmplat din cauza altora sau din vina ta)? Chit că este vorba de un scandal în care ai fost implicat brusc sau doar o mică discuţie legată de un anumit argument, reputaţia ta are tot timpul de suferit.

 

Nu ascunde greşeala şi recunoaşte ce s-a întâmplat

Trebuie să recunoşti că în momentul în care un posibil viitor angajat sau client va fi interesat de afacerea ta, primul lucru pe care îl va face va fi să caute mai multe informaţii pe Google. Aşa că cel mai bine este să spui de la bun început ce zice lumea despre compania ta, care este adevărul şi ce faci pentru a rezolva situaţia. Poate că nu îţi place să vorbeşti despre astfel de lucruri, dar dacă vrei să dai dovadă de profesionalism, atunci este indicat să fii tu acela de la care clientul află anumite zvonuri şi nu din ale părţi.

 

Cere-ţi scuze, dacă este nevoie

Uneori, eşti responsabil pentru greşelile de care toată lumea vorbeşte. Cel mai bine este să-ţi ceri scuze cât mai repede posibil pentru a nu da impresia că habar n-ai despre ce este vorba. De asemenea, încearcă să scazi din orgoliul pe care îl ai. Poate că eşti cel mai important om din companie, dar acum este momentul să laşi capul în jos şi să  încerci să recâştigi încrederea oamenilor. Acceptă feedback-ul şi consecinţele pentru ceea ce s-a întâmplat. Nu contează că trebuie să renunţi la mândrie. Dacă vrei să-ţi salvezi afacerea, acum este momentul să cedezi.

 

Reputaţia ta va avea de suferit doar dacă laşi să se întâmple asta

Nu este uşor să menţii mai multe relaţii de afaceri. Nu vorbim aici despre acele postări pe Facebook sau pe Twitter; vorbim despre relaţii care sunt cu adevărat importante. Trebuie să  arăţi că îţi pasă şi că te implici, pentru că relaţiile şi reputaţia nu trebuie lăsate la voia întâmplării.

După ce ţi-ai stabilit un anumit nume, atunci lucrurile vor funcţiona de la sine. Totuşi, dacă reputaţia ta de succes a fost afectată de o greşeală, trebuie să depui un efort pentru a reveni la statutul pe care îl aveai. Asta înseamnă că promisiunile mici pe care le-ai făcut contează, deci nu uita că menţinerea unei reputaţii înseamnă discernământ  şi disciplină. Relaţiile de durată sunt bazate pe timp, intensitate, încredere şi reciprocitate. Cu cât toate acele legături de afaceri devin mai puternice, cu atât reputaţia ta va deveni mai bună.

 

Analizează ce s-a întâmplat şi fă-ţi un plan

După ce ai acceptat consecinţele lucrurilor care s-au întâmplat, este timpul să faci un pas înapoi şi să-ţi analizezi compania. Gândeşte-te ce a mers prost şi ce puteai face diferit. Acum este timpul să faci un plan pentru a te asigura că nu vei mai repeta greşeala. Vrei succes? Atunci comportă-te exemplar şi cu grijă. Gândeşte în afara cutiei, gândeşte necenzurat, îndrăzneşte să faci lucrurile altfel, chiar mai bine decât le făceai înainte şi anunţă pe toată lumea de schimbările care o să apară.

Cel mai important lucru este să te ţii de planul tău! Whyche consideră că în momentul în care ai zis ce o să faci, trebuie să demonstrezi că eşti în stare să te ţii de promisiune – “Asta am zis că o să fac şi acum chiar se întâmplă!”

 

SEO şi iar SEO (Optimizarea poziționării la căutare)

Permanenţa unui website creează o provocare mare pentru partea ta de branding: odată ce informaţia negativă este acolo, este extrem de greu să o elimini. Cel mai bun mod de a controla conţinutul este să fii tu acela care se ocupă de partea de social media (sau o persoană de încredere). Nimeni nu va verifica dincolo de primele 1-2 pagini pe Google şi dacă nu apari acolo, atunci nu mai contează că te aflai pe pagina 20.

Dacă îţi creezi o prezenţă relevantă pe social media, atunci asta îţi va garanta că vei apărea în căutările de top de pe Google şi că vor fi acele informaţii pe care vrei ca oamenii să le afle despre tine. Blogurile, de exemplu, sunt folositoare pentru că sunt updatate constant, însă cele mai bune sunt blogurile ce conţin filmuleţe, pentru că acestea apar primele în căutările de pe Google. Evident, este bine ca firma ta să aibă profile pe Facebook, LinkedIn sau Twitter deoarece şi acestea sunt des căutate şi nu strică niciodată să fii menţionat în câteva publicaţii online.

 

“Repară” repede reputaţia lezată, care iese tot mai mult în evidenţă

Nu ai reuşit să te ţii de promisiuni? Te-ai făcut de ruşine? Nu-i nimic, pentru că nu eşti singurul care păţeşte aşa ceva. Toată lumea face greşeli, însă cel mai important este următorul pas după ce ai “călcat strâmb”. 

Antreprenorul Mike Muhney sfătuieşte oamenii de afaceri să înceapă “vindecarea” reputaţiei răspunzând la următoarele întrebări:

Cine eşti?

Ce ai făcut şi mai ales, ce NU ai făcut?

Ce trebuie făcut pentru a corecta greşeala?

Dacă este nevoie, cere părerea unui prieten sau a unui profesionist, pentru a afla cu exactitate unde nu ai procedat bine şi pentru a înţelege ce trebuie să faci pentru a îndrepta situaţia. Poate că este nevoie să apelezi la oameni noi sau poate că este nevoie să schimbi toate procedurile pe care le aplici pe social media, dar cel mai important este să fii disciplinat şi serios în privinţa noilor tactici.

După ce lucrurile au început să meargă mai bine, cere feedback. Discută constant cu clienţii pe care îi ai despre progresul făcut, pentru că asta arată dorinţă şi devotament faţă de schimbările promise. În lumea online, reputaţia lezată poate fi greu de corectat. Însă nimic nu este imposibil. Brand-ul tău poate supravieţui dezastrului. Important este modul în care te ocupi de această revenire de succes!

Andra SECELEAN

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cum îţi aperi reputaţia online de dezastru.
 Vizualizări articol: 927 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.0 din 1 vot
Cum îţi aperi reputaţia online de dezastru4.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei