Peugeot readuce în gama europeană mașinile cu caracter sportiv. Primul exponent al noului val este 208 GTI, versiunea de performanță care se bate cu Ford Fiesta ST, Seat Ibiza FR, Skoda Fabia RS și Volkswagen Polo GTI. Modelul este o primă declinare din gama produsului de succes 208.
GTI este cea mai puternică versiune din gama Peugeot 208.
Pe majoritatea piețelor europene este disponibil la un preț de pornire de peste 22.900 de euro. Clienții îl pot comanda doar cu caroserie în trei uși, servodirecție asistată și o motorizare pe benzină de 200 de cai putere.
Fără a avea un design radical, 208 GTI este unul din cele mai puternice automobile din segmentul B. Dispune de o suspensie fermă, direcție precisă și un raport greutate putere de 6,18 kg/CP.
Producătorul afirmă că la capitolul agilitate versiunea sportivă 208 GTI este superioară modelelor sport Corsa OPC și Mini Cooper JCW.
Sub capotă se află un propulsor de 1.6 litri pe injecție directă cu tehnologie Twin Scroll regăsită și pe RCZ.
Capitolul suspensii nu aduce noutăți notabile și nici partea de direcție. Unele componente mecanice de la 208 GTI diferă comparativ cu un 208 obișnuit. Spre exemplu arcurile și amortizoarele au fost modificate pentru un răspuns mai ferm, iar cursa suspensiei a fost scurtată.
Cele patru discuri ventilate au diamentrul 302 mm pentru puntea față și 249 mm pe puntea spate, deci sunt mai mari decât la orice alt 208.
Etrierele sunt revizuite și vopsite în roșu, în ton cu spiritul sportiv al mașinii.