BMW Group s-a impus constant în nenumărate studii ca lider în industria auto în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă. Aceasta se referă la tot ciclul de viaţă al produselor oferite, de la producţie, trecând la impactul asupra mediului în timpul utilizării şi apoi reciclare. În acest sens, cel mai cunoscut demers al companiei este BMW EfficientDynamics, pachetul extins de măsuri oferit standard pe toată gama de modele pentru a reduce emisiile şi a îmbunătăţii performanţele dinamice.
Introdus deja din martie 2007, a fost primul program de acest gen pentru un producător auto.
BMW dorește o producţie cât mai eficientă, care generează tot mai puţine deşeuri, cu un consum de energie tot mai mic şi asigurat tot mai mult din resurse regenerabile. Obiectivul pe termen lung este reducerea între 2006 şi 2020 cu 45% a emisiilor şi resurselor consumate pe automobil în procesul de producţie.
Este cazul liniei de asamblare BMW i de la Leipzig care este alimentată exclusiv cu energie eoliană sau fabricii de fibră de carbon (CFRP) de la Moses Lake, alimentată 100% cu energie hidro, pentru a da numai câteva exemple.
În cadrul aceleiaşi strategii se încadrează fabrica din Spartanburg, SUA, unde din 2003 a fost iniţiat proiectul "Gas to Energy" pentru generarea de energie electrică folosit gazul metan colectat de la un depozit de deşeuri din apropiere. Tot la Spartanburg, în 2010, a fost demarat proiectul de utilizare a pilelor de combustie pentru propulsarea utilajelor logistice.
În această lună, BMW Manufacturing a anunţat extinderea utilajelor propulsate cu pile de combustie cu hidrogen, utilizate la manevrarea materialelor în incinta fabricii americane cu suprafaţa de 37,2 hectare. Compania şi-a mărit de peste două ori flota de echipamente cu pile de combustie cu hidrogen, urmând să ajungă în acest an la 230 de unităţi.
"BMW continuă să completeze modelul de producţie cu dezvoltare durabilă prin adăugarea unor tehnologii alternative şi eficiente", a declarat Josef Kerscher, preşedintele BMW Manufacturing. "Implementarea cu succes şi extinderea flotei alimentată cu pile de combustie cu hidrogen au reprezentat o sursă de energie durabilă care a depăşit aşteptările noastre."
Utilizarea suplimentară a sistemului cu pile de combustie cu hidrogen a fost realizată prin adăugarea a două compresoare de mare capacitate, a unor tuburi de depozitare şi a conductelor de distribuţie, precum şi a opt distribuitoare de hidrogen. Zilnic, sistemul extins va furniza minimum 400 de kilograme de hidrogen.
BMW estimează că sistemul extins va reduce consumul anual cu 4,1 milioane kWh, faţă de 1,8 milioane kWh cât realiza sistemul iniţial cu pile de combustie cu hidrogen.