Opel continuă să îmbunătăţească şi să perfecţioneze vârful de lance al companiei. Începând din ianuarie 2012, Opel va completa oferta de motoare diesel cu o nouă variantă de motorizare BiTurbo dinamică şi extrem de eficientă pe modelul Insignia. Unitatea de propulsie CDTI de 2 litri dezvoltă o putere de 195 CP şi generează un cuplu de 400 Nm, iar consumul de carburant începe de la 4,9 litri la 100 de kilometri.
Prin urmare, Insignia BiTurbo este unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii în ceea ce priveşte consumul de carburant.
„În această clasă de putere şi cuplu, motoarele diesel cu şase cilindri şi cilindree de 3 litri reprezintă alegerea obişnuită. Datorită tehnologiei noastre BiTurbo, motoarele de dimensiuni mai mici dezvoltă o putere și mai mare şi facilitează diminuarea consumului de carburant şi a nivelului de emisii cu 30%”, a declarat Volker Scharf, inginer-şef pentru modelul Insignia. „Acesta este un exemplu foarte bun de <reducere a cilindreei> efectuată de Opel.”
Elementul principal al motorului common rail cu patru cilindri este sistemul cu două turbocompresoare secvenţiale şi două stadii de supraalimentare. Până în prezent, această tehnologie se regăsea exclusiv la câteva mărci mai scumpe. Totuşi, datorită Opel, aceasta va fi acum accesibilă unui număr mai mare de clienţi. Cumpărătorii au posibilitatea de a combina noua motorizare cu tracţiunea pe puntea faţă sau tracţiunea integrală (AWD). Modelul Insignia 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil în toate variantele de caroserie.
Fiecare variantă cu tracţiune integrală poate fi acum comandată cu un şasiu SuperSport prevăzut cu suspensie faţă cu braţe de înaltă performanţă (HiPerStrut), preluată de la modelul Insignia OPC (Opel Performance Center). Acest fapt conferă dinamicii de conducere un caracter şi mai incisiv. În plus, noile sisteme de asistenţă pentru şofer pe bază de tehnologie radar sporesc nivelul de siguranţă activă al modelului Insignia.
Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de 195 CP este proiectat pentru a furniza o performanţă deosebit de agilă, promptă şi fluidă în momentul accelerării. Insignia BiTurbo accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 8,7 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h. Cu toate acestea, consumul de carburant şi emisiile de CO2 rămân la un nivel scăzut. Versiunile notchback cu tracţiune pe puntea faţă înregistrează un consum de carburant de doar 4,9 litri la 100 de kilometri.
Toate variantele cu transmisie manuală sunt echipate cu sistemul Start/Stop, modelul Insignia devenind astfel unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii în ceea ce priveşte consumul de carburant.