BMW anunță cu mândrie încheierea unui capitol asezonat cu tot ceea ce i se poate atribui unui model de excepție: faimă, premii, succes în vânzări. Toate acestea le-a avut ultima generație M5, în fața căreia nu puțini au rezistat tentației de a-și manifesta pasiunea și dorința de a-l avea. Pentru a fi mai preciși, 20.548 de modele M5 au fost răspândite în toată lumea în numai cinci ani de la lansare.
Vara lui 2010 marchează în mod oficial, pe lângă acest record absolut pentru o sportivă BMW, și sistarea producției versiunii sportive cunoscute în nomenclatorul mărcii drept modelul E60. Germanii au oferit două alternative fanilor săi. M5 Sedan a fost preferatul majorității, mașina în patru uși reușind să atragă de partea sa 19.523 aproape 90% din totalul clienților. Lansat doi ani mai târziu, M5 Touring, versiunea de familie, a generat doar 1.025 de comenzi, fapt care ar putea atrage o decizie radicală la viitoarea generație, BMW fiind aproape hotărât să livreze viitorul M5 doar în varianta sedan.
A cincea generație M5 a fost un adevărat magnet pentru americani, cei care de altfel au achiziționat și cel mai mare număr de modele: 8.800 de bucăți. Vânzările au mers bine și în Europa. În țara de origine s-au vândut 1.647 exemplare, iar în Marea Britanie 1.776.
M5 era echipat cu unitatea care de două ori a primit titlul „Motorul International Al Anului” și care a permis modelului BMW să fie declarat în nenumărate rânduri cel mai sportiv model premium al clasei medii.
Dar nu doar motorul a stabilit noi repere în segment ci și elemente precum suspensiile și transmisia. M Drivelogic era o cutie secvențială cu 7 trepte, ce permiteau schimbări foarte rapide în timp ce sistemul de frânare și controlul electronic al suspensiilor ofereau siguranță și stabilitate.
Caracterul premium al mașinii era subliniat prin numeroase componente atât la interior cât și la exterior.
Generația care tocmai și-a încheiat cariera a fost produsă din anul 2005. Următoarea va fi comercializată din 2011.