Ford face ultimele pregătiri înaintea unui debut extrem de important. Peste numai o lună și jumătate, americanii vor dezvălui noul Focus, acesta fiind principalul punct de atracție la apropiatul Salon Auto de la Paris.
Dacă în ianuarie la Detroit a fost introdus modelul destinat clienților nord-americani, la începutul lunii octombrie vom vedea pe viu cum arată versiunea pentru Europa.
La fel ca și la Fiesta, modelul de clasă compactă va fi livrat pe piața europeană și americană sub amprenta unui design unitar.
Având în vedere faptul că Focus a fost declarat model global, liniile exterioare și interioare nu vor diferi prea mult de cele ale omologului american. Schimările vor fi doar la nivel de detaliu, anumite retușuri urmând să confere aspectul european.
Noul Focus va beneficia de motorizarea 1.6 EcoBoost și transmisia cu dublu ambreiaj PowerShift, dezvoltată împreună cu specialiștii de la Getrag.
Propulsia ar putea include alte trei variante de motorizare, două diesel de 1.6 și 2.0 litri și una pe benzină, de 1.8 litri de 120 de cai putere. Acestea vor fi dublate de motorizări turbodiesel Duratorq cu performanțe dinamice și de consum îmbunătățite, o parte dintre acestea fiind regăsite pe noul C-MAX cât și în familia monovolumelor S-MAX și Galaxy Facelift.
În ceea ce privește limbajul estetic, punctul major de inspirație îl constituie conceptul Iosis Max. Noul model nu mai mare absolut nimic în comun cu cel actual, Ford dorind să aducă amprenta pur kinetică la un nou nivel al dinamismului.
Focus va încerca să își mențină influența, dar și reputația în fața concurenței, garantând o ținută de drum exemplară alături de o direcție precisă și motorizări elastice.
Lansarea comercială va avea loc la începutul anului viitor, Focus având ca principală țintă clienții noilor Opel Astra și Renault Megane, Volkswagen Golf.