Ford a fost asaltat de comenzi. atunci când cel mai puternic model al său din toate timpurile și-a dezvăluit identitatea. Pentru Focus RS startul a fost în trombă, însă divizia europeană mărește miza oferind o versiune ultra-rapidă, care îi va pune într-o situație și mai ingrată pe Renault Megane RS și Volkswagen Golf R.
Versiunea va dezvolta în jur de 350 de cai putere, față de 305 cai putere cât oferă Focus RS (Rallye Sport). Resursele provin din același motor turbo de 2.5 litri, cu 5 cilindri, și sunt livrate doar punții față. Motorul mai viguros promite performanțe rar întâlnite în clasa compactă.
Dacă sportivul RS demarează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde și atinge o viteză de 263 km/h, grație bagajului suplimentar de cai putere, noul RS500 va reuși să întreacă toate așteptările. O serie de modificări mecanice vor veni în sprijinul componentelor asupra cărora apasă responsabilitatea de a menține o ținută de drum corectă. Recalibrarea suspensiilor și direcției ar putea fi două soluții extrem de bine venite în acest context.
Exteriorul se va baza pe elementele de stil ale versiunii RS, însă va include și dotări dintr-un pachet sportiv special conceput împreună cu tunerul Monotune. O paletă de noi culori pentru caroserie, un eleron de dimensiuni apreciabile poziționat în dreptul lunetei și un set de ornamente la interior, vor constitui principalele noutăți aduse în plus față de performantul RS.
Focus RS500 este un model în serie limitată și va fi disponibil în Europa la un prețde peste 38.000 de euro. Se vor fabrica doar 500 de exemplare (de aici vine și cifra 500), din care 100 vor fi destinate pieței britanice iar restul de 400 clienților din restul Europei.
Versiunea de top va fi prezentată miercuri 31 martie.
Până atunci, RS500 poate fi văzut în acțiune pe circuitul de teste Lommel din Belgia, pe un microsite dedicat acestui model special: www.focusrs500.com.