Mercedes va încheia apoteotic seria incendiarelor versiuni de performanţă denumite "Sportlich, Leicht, Rennsport" sau scurt SLR.
Ultimele modele vor aparţine unei serii speciale dedicate celui mai rapid cabriolet fabricat în istoria mărcii.
Denumită 722 S Roadster, versiunea specială a decapotabilei germane, este pusă în mişcare de o motorizare revizuită a celebrului propulsor V8 supraalimentat de 5.5 litri care dezvoltă acum 650 de cai putere, cu 24 de cai putere în plus faţă de 722 Roadster. Cuplul motor a suferit şi el o creştere, chiar mai importantă, modelul având 820 Nm faţă de 780 Nm cât furniza unitatea de la care au pornit modificările. Cu un asemenea bagaj, cabrioletul accelerează de la 0 la 100 de kilometri pe oră în numai 3,7 secunde, iar pentru a atinge 200 km/h are nevoie de 10.6 secunde. Viteza maximă atinsă este de 335 km/h.
SLR McLaren 722 S Roadster beneficiază de noi suspensii şi amortizoare mai tari, iar caroseria a fost coborâtă cu 10 mm atât în faţă cât şi în spate. Aerodinamica bolidului decapotabil a fost îmbunătăţită graţie adoptării unui kit ce dispune de numeroase elemente realizate din fibră de carbon.
Interiorul este beneficiarul unor modificări prin care s-a dorit o definire mai puternică a spiritului sportiv. Habitaclul dispune de noi scaune îmbrăcate în piele Alcantara cu cusătură roşie şi numeroase inserturi din fibră de carbon prezente pe frâna de mână, consola centrală şi bord.
Indicativul versiunii limitate, 722 S, personalizează într-un mod autentic interiorul, acesta fiind prezent pe tetiere, centurile de siguranţă, tunelul median în spatele levierului transmisiei, praguri interioare şi deasupra fantelor de aer de pe aripi, în timp ce emblema SLR şi-a găsit loc doar pe consola centrală.
Ediţia limitată va cuprinde doar 150 de exemplare, şi va încheia practic ciclul de viaţă al generaţiei curente, modelul urmând a fi înlocuit din 2010 de Mercedes SLS Roadster.
Preţul de pornire este fixat la 517.650 euro, cu peste 25.000 de euro mai mult faţă de versiunea obişnuită 722 Roadster.