Prezentat recent în cadrul Salonului Auto de la Paris, noul model Exeo - primul vehicul de clasă medie al spaniolilor, va sosi pe pieţele europene începând din primăvara anului viitor.
Spaniolii îşi descriu proaspăta creaţie drept o maşină dinamică şi sportivă, ce oferă un grad de confort şi nivel calitativ nemaiîntâlnit până acum în oferta mărcii spaniole. Foarte adevărat, dar să nu uităm că noul Exeo este construit pe plaftorma precedentei generaţii Audi A4.
Aşa cum era de aşteptat, sedanul va fi acompaniat mai târziu de o versiune break ce urmează să debuteze la jumătate de an distanţă de la comercializarea sedanului. Diferenţele dintre cele două versiuni vor fi minime şi se vor lega în principal de trei aspecte: spaţiul pentru bagaje, lungimea maşinii şi preţul de bază.
Exeo Combi va fi doar cu câţiva centimetri mai lung decât Exeo sedan, ceea ce va face ca portbagajul să aibă un volum de depozitare ceva mai generos, în jur de 500 de litri faţă de 460 de litri cât are berlina.
Prin rabatarea banchetei, spaţiul de încărcare se va tripla ca volum. Propulsia va include la fel ca şi în cazul versiunii sedan, trei unităţi pe benzină: 1.6 litri - 102 cai putere, 1.8 litri - 150 de cai putere, 2.0 litri - 200 cai putere.
Motoarele diesel vor fi tot trei la număr şi vor dezvolta 120, 143 şi 170 CP. Se zvoneşte că odată cu lansarea viitoarei versiuni, Seat va oferi şi un propulsor V6 de 255 de cai putere.
Designul exterior va prelua integral linia blocurilor optice faţă-spate de la modelul în 4 uşi, singura modificare notabilă fiind efectuată la partea din spate a maşinii, profilul umerilor urmând a fi foarte asemănător cu cel al vechiului Audi A4 Avant. De fapt de la acesta se va porni dezvoltarea primei maşini de familie din clasa medie a constructorului spaniol. Prevăzut să debuteze toamna anului 2009, Exeo Combi va avea un preţ de pornire de aproximativ 24.000 de euro.