Însă dacă lucrurile evoluează bine şi vânzările generaţiei actuale vor fi în pericol, noul model ar putea ajunge pe piaţă mai devreme cu câteva luni.
Viitoarele versiuni berlină, dar şi break (touring) vor suferi transformări radicale la partea estetică, trasate de Adrian van Hooydonk, personajul care a stilizat actuala gamă Seria 5. Platforma tehnică va cuprinde sisteme moderne, precum diferenţialul inteligent, direcţie şi suspensii active, echipamente de top care pot propulsa modelul BMW din nou în vârful ierarhiei. Lista mai conţine inovativul sistem Dynamic Performance Control, care distribuie cuplul motor la două sau patru roţi, în funcţie de comportamentul maşinii în viraje.
În premieră, Seria 5 va fi echipată cu o transmisie automată ZF în 8 rapoarte, BMW devenind al doilea constructor din lume care va folosi o astfel de componentă. La capitolul propulsoare vor exista noutăţi, dar şi nume deja consacrate.
Două unităţi V8 de 367 şi 410 cai putere constituie baza de plecare spre megalomanul V10 de 507 CP. Nu sunt trecute cu vederea agregatele diesel turbo, biturbo sau asiprate natural. Sunt confirmate în schimb două noi propulsoare de tip hibrid, disponibile pentru agregatele V8.
Alura noului Seria 5 va fi mult mai atletică şi dinamică, dar va păstra canoanele tipice BMW care impun eleganţă şi sportivitate.