Peugeot aduce un aer de prospeţime binevenit într-o perioadă foarte fierbinte pentru toţi jucătorii de pe piaţa auto.
Ieri producătorul francez a ales să dezvăluie cea mai exotică creaţie din gama 308. Este o versiune coupe-cabrio cu mult stil, nu foarte agresivă şi nici plictisitoare, un vehicul unisex, cu care te poţi afişa oriunde şi oricând.
Purtând prenumele CC (prescurtarea de la coupe-cabrio) noul model Peugeot preia linia de design a compactei 308 păstrând intacte trăsăturile din zona frontală şi modelând cu încredere secţiunea din spatele maşinii evidenţiat de o stilistică armonioasă.
Noua decapotabilă franceză înlocuieşte modelul 307 CC lansat de Peugeot în anul 2003 şi care urmează să fie produs doar anul acesta. Pe piaţa europeană rivalii principali vor fi noul Ford Focus CC Opel Astra Twin Top şi Renault Megane CC.
Construit pe scheletul versiunii hatchback, 308 CC dispune de plafon metalic compus din două elemente ce transformă modelul din coupe în cabriolet în numai 20 de secunde. Interiorul primitor este garnisit cu materiale de calitate iar spaţiul pentru pasagerii din spate este acum mult mai generos. Spatele maşinii se remarcă prin prezenţa unui difuzor încorporat în spoiler şi stopurile cu becuri de tip LED. Portbagajul oferă un spaţiu mai mare, un lucru îmbucurător având în vedere faptul că 308 CC este un model care poate fi folosit şi în alte perioade din an decât cea estivală.
Peugeot a făcut un obicei în a decora interiorul cu tot ce are mai bun la ora actuală. Nu-i de mirare că în habitaclu, scaunele, panelul uşilor şi bordul sunt îmbrăcate în piele.
Totuşi, 308 CC are şi ceva surprize. Spre exemplu, sistemul „Airwave” (sistem de încălzirea a zonei gâtului pentru pasagerii din faţă) asemănător cu dispozitivul „Airscarf” utilizat de Mercedes pe decapotabila SLK.
O altă noutate este şi introducerea unor airbaguri suplimentare pentru cap care se adaugă celor deja existente (pentru cap şi torace). În ceea ce priveşte dotările standard au fost comunicate doar o parte din echipamente printre care programul electronic al stabilităţii, sistemul de climatizare dual, conexiune Bluetooth, ecran color retractabil de 7 inch şi sisteme audio (patru la număr).
Gama de motorizări va consta în unităţi diesel şi pe benzină preluate de la 308 şi cuplate la transmisii manuale. Peugeot introduce pe acest model şi un nou propulsor diesel de 140 de cai putere ale cărui performanţe nu au fost comunicate. 308 CC va debuta în octombrie la Salonul Auto de la Paris, moment în care vom fi în măsură să oferim toate detaliile necesare.