Volkswagen, în sfârşit, se destăinuieşte. Se pare că răbdarea uneori este răsplătită cu vârf şi îndesat. După ce luni de zile presa a aşteptat chiar şi cel mai mic amănunt legat de noua generaţie Golf VI, în ultimele trei zile, producătorul no.1 din Europa a furnizat informaţii preţioase despre iconicul model compact.
Mai întâi de toate, a fost din nou confirmat debutul viitorul Golf la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie a anului curent. A şasea generaţie va beneficia de aportul tehnologiei stop-start ce va figura ca dotare de serie pentru versiunea ecologică BlueMotion şi disponibilă pe lista de opţionale pentru restul versiunilor de echipare.
Sistemul start-stop ajută la economisirea carburantului atunci când maşina staţionează în trafic, la semafor sau în ambuteiaje, oprind funcţionarea motorului când transmisia nu este cuplată.
Golf VI va fi asamblat la uzina din Bruxelles, la costuri de producţie mult mai mici decât actualul model. Volkswagen va economisi aproape 1.165 de euro pentru fiecare exemplar în parte fabricat în Belgia ca urmare a regândirii procesului de producţie, a reducerii costurilor prin utilizarea de componente comune cu Golf V şi estimarea unui volum mai mare de vânzări.
Din păcate, scăderea preţului în operaţiunile de fabricare nu se va reflecta şi în preţul de bază al maşinii, Volkswagen putând însă să scadă costul de achiziţie al noului Golf VI doar dacă se va considera necesar, afirmă un purtător de cuvânt.
„Cu noul model am făcut profit la doi ani după lansare. Noua generaţie Golf ne va permite să fim profitabili imediat după lansare" spune un oficial german care a dorit să nu îşi dezvăluie identitatea.
Lider în clasa compactelor, Golf se doreşte a fi un model apreciat şi la partea de consum. Din acest motiv, Volkswagen anunţă că a pregătit câteva propulsoare de mic litraj, respectiv de 1.0 litri şi 75 de cai putere şi 1.2 litri de 90 de cai putere, cu un remarcabil raport consum/performanţe.
Noile motorizări vor fi intra în echiparea modelelor comercializate din primăvara anului viitor, până atunci gama agregatelor fiind completată de unităţi TSI şi TDI.
Aşadar, Golf VI va împărţi numeroase componente cu actuala generaţie, inclusiv o parte din motoare vor fi păstrate, însă nu avem nici o idee asupra designului.
(11 iun 2008, 12:21:43